Gazdaság

GYEREKREKLÁMOK – Kész átverés

A tévében sugárzott élelmiszerreklámok egészségtelen táplálkozásra szoktatják a gyerekeket, a játékreklámok pedig gyakran félrevezetik őket – derült ki egy Magyarországon, Lengyelországban, Szlovákiában és Szlovéniában végzett felmérésből. A Consumers International koordinálásában, az Európai Unió Phare-programja által támogatott kutatásban részt vett az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület is.

A vizsgált 80 órányi, gyermekeknek szóló műsoridőben mindössze négy zöldségreklámot találtak – azokat is csupán Lengyelországban -, miközben egyes édességeket, például a Kinder csokoládét és a Nutella krémet “egészségesnek” állítják be. Figyelemre méltó megállapítás az is, hogy a törvényi regula és az önszabályozó testületek kódexei a vizsgált négy ország egyikében sem fedik le teljes egészében az Európai Unió törvényi minimumkövetelményeit, illetve a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara önszabályozó irányelveit. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik