Gazdaság

Rásegítő technikák

HATÉKONY VÁSÁRLÓTÁMOGATÁS (ECR). Eredendően a gyorsan mozgó fogyasztási cikkekre (fast moving consumer goods) megfogalmazott stratégia, amelyben a szállítók (termelők) és a disztribútorok, kiskereskedők szorosan együttműködnek annak érdekében, hogy a fogyasztó nagyobb értékhez jusson. Annak eredményeként, hogy együttesen a teljes ellátási rendszerre összpontosítanak, csökkentik a rendszer teljes költségét, a készleteket és a lekötött tőkét, miközben növelik a fogyasztó megelégedettségét.

TERMÉKKATEGÓRIA. Az azonos fogyasztói igényeket kielégítő termékeket értjük rajta. Általában helyettesítő termékek tartoznak bele, s meghatározásuk sokszor nem a termelő, hanem a kereskedelmi vállalatok szempontjából történik. A fogyasztók gondolataiban kialakuló termékkategória kép a termékek egymáshoz való rendelésének különböző formái közül leginkább a helyettesíthetőségre épül.

KATEGÓRIAMENEDZSMENT. Több márka egyesítése termékkategóriák alá egy kategóriamenedzser vezetésével. Utóbbi a teljes kategóriaportfólió részeként kezeli az egyes márkákat.

Forrás: Bauer András-Berács József: Marketing

Ajánlott videó

Olvasói sztorik