Elsőként a TV2 második születésnapja alikalmából tartott Dáridó felvételének résztvevői vásárolhattak a csatorna hűségkártyájából. Őket az vonzotta, hogy kártyabirtokosként további műsorok felvételére juthatnak be, megnézhetik a stúdiókat, előbb lehetnek játékosok például a Szerencsekerékben, s ha vidékiek, “házhoz megy” hozzájuk néhány látni vágyott sztár. A TV2 további előnyöket is nyújtani kívánt, beszervezett hát 14 partnert, amelyek bizonyos termékeknél, szolgáltatásoknál kedvezményeket adnak a klubtagoknak.
IMÁZSÉPÍTÉS. A csatorna vezetői olyan marketingeszközt kerestek, amellyel növelik a nézők hűségét, bővítik a nézőszámot, s erősítik a műsorszolgáltató imázsát. Másodlagos volt a bevétel – a 2000. december 31-ig érvényes kártya 3650 forintba kerül. Igaz, az egyik partner szaloncukorkájának megvásárlásával az ár 10 százalékkal csökken, ami azt is jelzi, hogy az október elejétől kapható kártyát valójában karácsonyi ajándéknak szánták.
“A partnercégek kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy az általuk nyújtott kedvezményekkel egy év alatt egy közepes fogyasztó a dupláját megtakaríthassa annak, mint amennyibe a kártya és a hozzá tartozó kedvezményfüzet kerül” – mondja Almási Gizella, a TV2 szponzorációs és vállalkozási igazgatója. A kereskedelmi kedvezményekhez a füzetben található bonokkal lehet hozzájutni, ám a tévés előnyök élvezetéhez levélben vagy telefonon regisztráltatniuk kell magukat a tagoknak. Ez teszi lehetővé a csatornának, hogy a kívánságok teljesítése mellett maga is tájékozódhasson a nézők igényeiről.
A TV2 partnerei közül többen működtetnek már saját törzsvásárlói programot. A kötelező gépjármű-biztosítás piacán korábban monopolhelyzetet élvező Hungária Biztosító Rt. részéről az éleződő versenyre volt válasz a Bónusz Klub megalakítása. Ennek az lehet tagja, aki a Hungáriánál köt felelősségbiztosítást, s emellett még néhány feltételnek megfelel, például banki átutalással fizeti a díjat, illetve a Hungáriánál van a Cascója is. “A mintegy 800 ezer tag több száz elfogadóhelyen kap kedvezményt” – számol be Sipos József kommunikációs igazgató, hozzátéve, hogy náluk adatgyűjtés nincs. A tagság növelését szolgálják a más hűségprogramokkal közös akciók, mint amilyet tavaly év végén a Mol Rt.-vel szerveztek, s ugyanezért csatlakoztak a TV2 családi kártyájához is.
A Mol, amely tavaly májusban indította útjára – elsősorban magánszemélyek számára kialakított – törzsvásárlói programját, különös fontosságot tulajdonít az információszerzésnek és -feldolgozásnak. Erre lehetőséget nyújt, hogy nem egyszerű plasztiklapot bocsátott ki, mint a TV2 vagy a Hungária Biztosító, hanem csipkártyát. A központi számítógép mellett ez is regisztrálja, ki mit és mennyiért vásárolt; 1 liter benzin vagy 100 forintnyi más áru megvétele 1 pontot jelent, s az összegyűjtött pontokat egy katalógusból lehet levásárolni. “Egyelőre csak alapinformációkat gyűjtünk, de a későbbiekben sokkal több adatot szeretnénk feldolgozni, hogy megtudjuk, milyen irányba kell fejleszteni szolgáltatásunkat” – mondja Felkai György, a Mol Rt. marketing kommunikációs igazgatója. Éppen az adatfeldolgozás jelentősége és bizalmas jellege miatt nem kívánnak túl szoros kapcsolatra lépni más hűségprogramokkal, nem szeretnék ugyanis, ha az adatok kívülálló szervezet kezébe kerülnének. Akciókat azonban szerveznek másokkal, így például a Mol számára előnyös, hogy logója megjelenik a TV2 kártyájának hirdetéseiben.
A Skála & Centrum (S&C) Áruházlánc Rt.-t több vásárlói klubtól is megkeresték már, de a TV2-é volt az első, amelyhez csatlakoztak. A korábbi ajánlkozók ugyanis nem rendelkeztek olyan imázzsal, amelyhez szívesen kapcsolták volna a magukét, s ügyfélkapcsolati hátterük sem volt megfelelő, míg a TV2 e feltételek teljesítése mellett megfelelő nyilvánosságot is kölcsönöz a kártyának.
SZÉLES KEDVEZMÉNYSKÁLA. Az S&C eleve több partner együttműködésére építi a jövő év első felére tervezett törzsvásárlói kártyát, melynek kibocsátására és működtetésére külön céget hoztak létre. A programban a Tengelmann-csoport érdekeltségi körébe tartozó S&C és Plusz Kft. – az utóbbihoz tartoznak a Plus és a Kaiser’s hipermarketek – mellett egy töltőállomás-lánc és egy bank is részt vesz, s reményeik szerint a jövőben más Tengelmann-cégek is csatlakoznak hozzájuk. “Valóban széles körű kedvezményrendszert szeretnénk nyújtani a klubtagoknak” – indokolja a döntést Kunfalvi Gábor, az S&C marketing igazgatója. A programot több lépcsőben fejlesztik ki; a cél az, hogy a vásárlók minden partnernél szerezhessenek pontot, s azokat mindenütt le is lehessen vásárolni, illetve kedvezményekre lehessen váltani. A kiépülő adatbázist is közösen használják majd.