Gazdaság

TÉVÉPIACI KÜZDELMEK – Kinek a néző, kinek a politika

A kereskedelmi televíziók az egymás közti versennyel, a közszolgálati csatorna pedig politikai szempontoktól sem mentes létszámleépítéssel hívja fel magára a figyelmet. A szeptember elsejétől 19-ig terjedő időszakban a 4 éven felüli lakosság körében vezet a TV2 35,5 százalékos közönségaránnyal, második az RTL Klub 28,9 százalékkal, s mindössze 13,5 százalékot ért el az MTV1. Ugyanakkor a hirdetők számára elsődlegesen fontos 18-49 éves korosztályban az RTL Klubé az első hely (lásd ábránkat). Mindkét kereskedelmi csatornánál akad olyan produkció, amely az első adatok szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Friderikusz Sándor, akinek Meglepő és mulatságos című műsora 50 százalék körüli közönségarányt ért el az RTL Klubon, mielőtt összeveszett volna a csatornával, s átszerződött a TV2-höz, az utóbbin vetített műsoraival nem aratott ekkora sikert. Az Osztálytalálkozóra 809 ezren voltak kíváncsiak, míg a vele párhuzamosan az RTL Klubon vetített “Akit bulldózernek hívtak” című filmre 949 ezren. A vasárnap esti Friderikusz Szubjektív nézőszáma a kezdeti 2,14 millióról 2 perc alatt 870 ezerre esett, miközben megnőtt a versenytársnál látható krimi nézettsége – ismertették az AGB Hungary mérési eredményeit. Az utóbbi csatornának a Havas Henrik által vezetett Perpatvar nem jött be, erre a 4 éven felüli népesség mindössze 17 százaléka volt kíváncsi. A korábban megjelent hírekkel ellentétben mégsem szüntetik meg e műsort, csak dramaturgiai változtatásokat tesznek.

A közszolgálati MTV egyes csatornájának közönségaránya ugyanakkor tartósan 15 százalék alatt marad. A nézők (és a hirdetők) számára egyre kevésbé fontos televízió több mint ötszáz munkatársának elbocsátását kezdte meg, s az év hátralévő részében még ugyanennyi embert szándékszik elküldeni. A leépítés gazdaságilag indokolt, jövőre már csaknem 3 milliárd forint megtakarítást várnak ettől. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik