Gazdaság

KOSARAS MIZÉRIA – Joghurt nélkül

Súlyos anyagi gondokkal kezdte az idényt a Budapesti Honvéd NB I-es férfi kosárlabdacsapata, hiszen a fő szponzor, a Danone a bajnoki rajt előtt néhány nappal megvonta támogatását a gárdától. A tejtermékeket gyártó cég hét évig szponzorálta a csapatot, ebből ötig névadóként. Annak idején be kellett vezetni, és ismertté tenni a márkanevet Magyarországon, erre jó lehetőség volt egy patinás klub támogatása. A Danone évente 20 millió forintot juttatott a csapatnak, ez az összeg a cég reklámbüdzséjének 1 százaléka. Tavaly már jelentkeztek gondok, amikor a szponzori szerződést késve írták alá. A pénzt végül mégis megkapták, és úgy tűnt, az idén is minden marad a régiben. Erre utalt az is, hogy a Danone reklámfilmet forgatott Sitku Ernővel, a Honvéd egyik sztárjával.

A nyáron kinevezett új marketingfőnök viszont másként gondolta, és váratlanul bejelentette: megszüntetik a csapat szponzorálását. Ez a bajnoki start előtt négy nappal történt. A szakosztály vezetősége akkor összeült, s úgy döntöttek, csak akkor vállalják a szereplést, ha közben nem kell “kiszállniuk”, és az idény végéig fizetni tudják játékosaik bérét. Erre garanciát jelenthet egy meg nem nevezhető személy szóbeli ígérete, aki 20 millió forintos támogatást kínál a klubnak. Kisebb szponzori pénzeket természetesen továbbra is kapnak (például a Duna Plazától), és a tárgyi juttatások is megmaradnak (sportfelszerelés, vitaminok). Emellett a csapat a Honvédelmi Minisztérium jóvoltából ingyen használhatja a pályát, az infrastruktúrát. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik