Gazdaság

MÉDIAANALÍZIS – Csömör a női lapoktól?

A nyomtatott sajtó csekély olvasótábor-csökkenése olvasható ki a Szonda Ipsos és a GfK Hungária közösen elkészített átfogó médiaanalíziséből. Az összes napilapra vonatkozóan, tehát az országos és megyei napilapokat együtt kezelve, csekély, 2 százaléknyi emelkedés tapasztalható. Ez a növekedés alapvetően a napilappiacra egy éve bevonult ingyenes Metro újságnak tulajdonítható, amelynek első mérési eredménye most került be a kutatásba.

A vizsgált hetilapok 5 százaléknyi olvasót veszítettek összességükben. Tematikailag a női lapok – eltérő periodicitású – csoportja érdemel kiemelt figyelmet. A női olvasók számára igen sok olvasnivalót nyújtanak a kiadók; az új kiadású lapok standokra juttatásában a vállalkozó kedv jó néhány éve töretlen. A lapok számának gyors növekedése, úgy tűnik, kritikus pontot ért el, és a hölgyek számára ez már zavaró. A női lapok körére vetítve a teljes olvasottságban szintén 5 százalékos csökkenés tapasztalható. A későbbi mérések mutatják majd meg, hogy ez a tendencia folytatódik-e, avagy friss ötletekkel, a tartalom és forma új elemeivel a hölgyek visszacsábíthatók. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik