Gazdaság

GOLF, A PAKOLÓS – Kétpúpú

Már évtizedekkel ezelőtt kitalálták a mérnökök a kompakt kombi receptjét. A lényeg, hogy először készítenek egy négyajtós Sedant, és a többi már általában gyerekjáték. De ez egy “osztályvezető” Golf IV, pontosabban Golf IV Variant. Az igazság, hogy még ez sem lenne önmagában szenzáció, hiszen a Golf III-nak is volt efféle puttonyos változata. Hogy a gyártó szerint mégis mérföldkőnek számít a IV-es Variant a kompakt kombik világában, azt a még jobb minőség jelenti. A három felszereltségi fokozatban készülő autó karosszériája teljes egészében horganyzott, így az átrozsdásodás ellen 12 év a garancia, strapabírása pedig akár egy tevéé. A Golf limuzin kényelmét nyújtó Variantban szériatartozék a két első légzsák, a négy tárcsafék, szeptembertől pedig négykerék-meghajtással is rendelhető. A motorválaszték amúgy három benzines (1,4/1,6/2,0 literes) és három dízel (egy szívó és két turbó) erőforrás. A 4×4-es változathoz a 66 vagy a 85 kilowattos turbódízel, illetve a kétliteres benzines motor közül választhat majd az ügyfél.

A Variant “megjelenést ad”, “életstílust fejez ki”, eszköz a “kompromisszumok nélküli megoldásokhoz” – a gyártók megfogalmazásában. A használók számára ez többek között azt jelenti, hogy ha például lehajtják az üléseket, akár a kredencet is könnyedén bepakolhatják a méretes, 1470 literesre dagasztott térbe. Amúgy a Golf IV Variant a “sima” Golfnál 35 százalékkal nagyobb csomagtérrel rendelkezik. Elődjénél, a III-as kombinál pedig majdnem hat centivel nagyobbra nőtt és négy centivel szélesebb is. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik