Gazdaság

COMPAQ DEPO – Kétdimenziós raktáráruház

Az informatika piaci viszonyainak változása és a technikai fejlődés új stratégiák kialakítására ösztönözte a Compaq Magyarországot. Az új célközönség a kis- és közepes vállalkozások köre.

Elérte hazánkat is a portálosodás, vagyis az egy webhelyről elérhető, egy kézben lévő különböző típusú szolgáltatások kiépítése annak köszönhetően, hogy az Internet most már nem csak kevesek privilégiuma. A fejlődés stratégiai váltásra ösztönözte a Compaqot, amely most már itthon is áthelyezte kereskedelmi folyamatainak egy részét a világhálóra. A lépés piaci háttere, hogy ma már csökken a különbség a márkás gépek és a no-name-ek árai között, így új potenciális vevőkör alakul ki a kisebb cégekből, vagy akár a magánfelhasználókból.

A Compaq éves hazai forgalmában már 25 százalék körül részesednek a kis- és középméretű cégek, s jelenleg ez a legjobban fejlődő üzletág. E vevőkör elérésére kiváló csatorna az Internet, hiszen az elfoglalt üzletembereknek nincs idejük munka után nyakukba venni a várost, hogy megtalálják a megfelelő gépet és hozzá a legjobb szállítót. JÓ DOBÁS. Az érdeklődő a Compaq honlapjáról (www.compaq.hu) kiindulva eljut a Compaq Depo áruházba, ahol hordozható és asztali számítógépeken kívül a Compaq-paletta majdnem minden elemét behelyezheti virtuális kosarába. A szörfölő felkészültsége alapján eldöntheti, melyik viszonteladón keresztül akar vásárolni, és azt is, mennyire vonja be a szállítót az üzletbe. Ha akarja, akkor csak a pénzügyi részt intézi a kiskereskedőn keresztül, ha viszont nem bízik eléggé saját technikai felkészültségében, akkor vele rakatja össze a megvásárolt hardver eszközöket. A teljesen laikusoknak segítséget nyújtanak a Compaq újonnan kialakított, ingyenesen hívható Call Centerében, ahol kereskedelmi- és marketinginformációkkal, technikai gondok megoldásával segítik az érdeklődőket.

Nagyon jó dobásnak tartja ezt a kezdeményezést Geda István, az egyik Compaq-partner, a Mikropo Számítástechnikai Kft. ügyvezető igazgatója. Az elmúlt egy hónapban – az internetes raktáráruház megnyitása óta – hetente három-öt olyan új érdeklődő jelentkezik, akik a Compaq Depóban böngészve találtak rájuk. Mezriczky László, a Compaq marketing igazgatója elmondta, hogy ezzel a versenytársakat megelőző lépéssel a cég arra a jelenségre reagál, hogy az informatikában az ipari szabványok révén a számítógépek teljesítményei kiegyenlítődnek, így a szolgáltatások színvonala, a vevőhöz való hozzáférés válik döntővé.

Az elektronikus kereskedés persze Magyarországon még mindig nem éri el azt a mélységet, amelyet az Egyesült Államokban, hiszen ott direkt értékesítés is folyik a hálón keresztül, nálunk azonban a viszonteladók nem hagyhatók ki a folyamatból. A Compaq új kezdeményezésébe való bekapcsolódásról a dealerek maguk döntenek, ha fölöslegesnek tartják, akkor nem tétetik be adataikat az internetes adatbázisba.

NEM MIDEN TISZTA. Az akcióba bekapcsolódó cégek listáját még tisztázzák a Compaq munkatársai, így ne lepődjünk meg, ha az Interneten található, egyelőre ideiglenes lista alapján kiválasztott cég nemigen akar tudni erről a szolgáltatásról. Tapasztalataink szerint nem minden viszonteladó olyan lelkes, mint Geda István. Ennek az lehet az oka, hogy nekik bejáratott ügyfélkörük van, s nem kívánnak változtatni a már kialakult szokásaikon. Hogy az idő kit igazol, majd elválik. Valószínű, hogy amikor a piac egyre inkább szétterjed, s a vásárlók csupán egyszeri, alkalmi kapcsolatba kerülnek a kereskedőkkel, s az informális csatornák teret vesztenek az üzletkötésben, akkor mindenki igyekezni fog a vevői igényeket minél jobban kielégíteni.

Ez a kezdeményezés ugyan csupán a Compaq részéről igényelt befektetést, mégis versenyre serkenti a disztribútorokat, hiszen vagy az árak lefaragásában vagy a minőségi szolgáltatások kialakításában igyekezniük kell a többieknél jobbat nyújtani.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik