Gazdaság

AUDI HUNGÁRIA – Csúcsok felé

Több mint 63 százalékkal, a tavaly első félévi 1,5 milliárd márkáról 2,5 milliárd márkára (csaknem 324 milliárd forintra) bővítette árbevételét a győri Audi Hungária Motor Kft. Amennyiben a növekedési tendencia a második félévben is folytatódik, akkor az Audi Hungária akár a Mol Rt. elé kerülhet a Figyelő Top 200 listán. A jelenlegi fejlődési ütem azonban nem tartható újabb beruházások nélkül, hiszen a mostani állapot szerint – hatnapos munkahéttel, napi három műszakos termeléssel – csúcsra jár a gyártómű. Az első hat hónapban – egyebek között a 4,2 literes, nyolchengeres, 360 lóerős motor gyártásának Győrbe telepítésével, továbbá egy motorfejlesztő központ építésével – újabb 195,8 millió márkát (25 milliárd forintot) fektetett be az Audi Győrben, 1993-tól napjainkig pedig már 1,19 milliárd márkát.

A magyarországi bázison 1999 első felében az 1998-as megfelelő teljesítménynél 4 százalékkal több, csaknem félmillió darab ötszelepes motort állítottak össze. Ebből az Audi Hungária – a tavalyi azonos időszaknál 2 százalékkal több – 488 ezer motort – szállított a Volkswagen-csoporthoz tartozó négy márkát, a VW-t, az Audit, a Skodát és a SEAT-ot összeszerelő üzemekbe.

A győri járműgyárban 23 676 TT sportkocsit (23,5 Coupét és másfélszáz nyitott TT Roadstert) készítettek. A TT-k piaci bevezetése jól sikerült, ezért a tervezett 30 ezer darabos éves gyártókapacitást 50 ezerre módosították. Az egy évvel ezelőtt piacra lépett TT Coupét követően -három hónapos halasztás után végül – a múlt héten tartották a TT Roadster nemzetközi bemutatóját. A Golf IV. padlólemezére épített, a TT Coupéhoz képest is merevítettebb négykarikás cabrio a maga szegmensében a BMW “Z”-vel és a nyitott Porsche Boxterrel áll elsősorban versenyben. Ennek megfelelően “arisztokratikus”, a Coupéénál 15 százalékkal nagyobb lesz a szeptemberben forgalomba lépő Roadster ára is. A műszaki paraméterekre jellemző, hogy a Roadster 1,8 literes 180 lőerős elsőkerék-hajtású, illetve 225 lóerős négykerék-hajtású quattro változatban készül, s a kétüléses kocsi vászontetejét villanymotor mozgatja. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik