Mindössze 1,7 százalékkal, 845 millió márkára tudta növelni első félévi nettó nyereségét a tavalyi azonos időszakhoz képest a német Volkswagen-csoport. A jelentés azonban egy lábjegyzetben hozzáfűzi, hogy a profit 32 százalékkal, 1,09 milliárd márkára emelkedett volna, ha nem szól közbe az idei, a vállalatot igencsak kedvezőtlenül érintő adóreform. Az adózás előtti eredmény 10,1 százalékkal, 2,2 milliárd márkára emelkedett, az árbevétel pedig 12,7 százalékkal, 74,4 milliárd márkára nőtt.
Európa legnagyobb autógyára 2 millió 538 ezer járművet adott el az első félévben, ami 7,9 százalékos javulást jelent. A beruházások értéke 40,4 százalékkal, 12,8 milliárd márkára, a készpénzbevétel pedig 6,7 százalékkal, 8,2 milliárd márkára nőtt.
Az első fél évi kedvező fejlemények ellenére a vállalat vezetése óvatosan ítéli meg az egész éves kilátásokat. Elemzők szerint az óvatosság indokolt, mert noha az első hat hónap alatt jócskán megugrott a kereslet a tavaly bevezetett modellek – köztük a Volkswagen Lupo, Bora és a Golf-kabrió – iránt, a második félévben némi visszaesésre kell számítani.
A VW-csoporton belül a Magyarországon is gyártó Audi jó úton halad afelé, hogy az idén megdöntse tavaly felállított eladási rekordját. Az első félévben a cég 320 ezer autót értékesített, árbevétele pedig éves összehasonlításban 7,3 százalékkal, 14,4 milliárd márkára emelkedett. A tavalyi egész éves forgalom 27 milliárd márka volt, ebből 463 millió márkás nettó nyereség keletkezett. Az Audi 1999-ben legalább 600 ezer autót kíván eladni, amire igen jó az esély, tekintve, hogy a nyugat-európai megrendelések az első félévben 10 százalékkal nőttek. Különösen jól teljesített a cég az Egyesült Államokban, ahol június végéig az értékesítés 38 százalékkal, 29 ezer darabra nőtt. –