Gazdaság

PEUGEOT 406 KONTRA MAZDA 626 – Az oroszlán és a ferdeszemű

A német autók iránti múlhatatlannak tűnő vágy nem rendült meg a hazai autópiacon, ám a felső-középkategóriában teret nyernek a patinás francia és japán márkák is.

Néhány hete kezdte nálunk forgalmazni felső-középkategóriás oroszlánját, a megújított 406-ost a Peugeot. Fontos üzleti érdek a modell “karbantartása”, hiszen a 400-as család mindig is erős bástyának számított. Immár az öt évtizeddel ezelőtti 403-tól, az arab világban még ma is futó fecskefarkú 404-esen keresztül ez bizonyult a leginkább strapabíró kollekciónak. Négy éve piacra lépett a 406-os, amelyből 1995 őszétől napjainkig 730 ezer darabot adtak el, 70 százalékban exportra. A Peugeot 406 nálunk is négy éve van jelen, piaci részesedése a felső-középkategóriában tavaly 4,7 százalékot ért el; az idei első félévben 3,3 százaléknál tart.

A ráncfelvarrással, amelyben egyebek között a neves olasz design-mágus Pininfarina is részt vett, nem változott meg a 406-os karaktere. Elsősorban az orrész, különösen a hűtőmaszk, illetve a belső tér “frissült fel”. Igazi újdonságot rejt viszont a motorházfedél, ha a vadonatúj EW 2 literes, 16 szelepes erőforrást, illetve a szintén csemegének számító kétféle (90-110 lóerős) HDi dízelmotort rejti. (A táblázatban is látható értékelésben, az Auto Bild összehasonlításban az 1,8 literes, 16 szelepes változat szerepel.) Az új 406 Magyarországon három felszereltségi változatban – a bázis a Sphere, a kényelmi berendezésekkel jól ellátott Symbole és a leggazdagabb Supreme kivitelben – kapható. (A tesztben szereplő Esplanade leginkább a Symbole változathoz áll közel.)

A Mazda immár hatodik 626-os generációja 1997 őszén lépett a piacra itthon és Európában; akkor még kuriózumnak számított az alapfelszereltségébe tartozó négy légzsák. Megjelenésétől napjainkig 225 darab 626-ost vásároltak Magyarországon. Tavaly piaci részesedése az eladott 123 autóval 1,2 százalék. Az idei első félévben 46-ot értékesítettek belőle; túl nagy forgalmat a második félévben nem vár az importőr, mert esedékes a modell kozmetikázása. A 626-ost kimondottan az igényes autóra vágyó felsőosztálybelieknek kínálják, akik nem a presztízsmárkák mellett döntenek. Ezt mutatja a kocsi igen gazdag alapfelszereltsége is. Nálunk csak a leggazdagabban felszerelt változat, a majdnem “full extrás” verzió kapható, amihez csak egyszerűbb kiegészítőket lehet rendelni. A korábbi 626-osok jó minőségével a Mazda megalapozta a modell népszerűségét. (Ez akkor is igaz, ha ma még a magyar piacon a személyautónál több négykerekűt ad el a japán gyári importőr a kishaszonjármű-piacon.)

Az Auto Bild értékelése szerint a hátsó helykínálatban a japán konkurenshez képest lemarad a csapott hátú, nagyon kényelmes francia, amelynek a csomagtartója is sokkal kisebb, mint a Mazdáé. A nagyobb, izmos 2 literes motorral a 626-os jobban gyorsul az 1,8-as Peugeotnál (persze a 406-os új, 2,0 EW motorjával valószínűleg más lenne az eredmény).

Az azonos tempóról mért fékút hossza a Mazdánál 40,9, a Peugeotnál 43,2 méter. A szlalomban konkurensénél jobban viselkedett a Peugeot, amely bravúros eredményt ért el a komfort terén is. S nem utolsósorban az ára is kedvezőbb a Mazdáénál. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik