Gazdaság

Születésnapi ajándék

A Fiat a Punto modell újjávarázsolt változatának bemutatásával kezdte meg működésének második évszázadát. A torinói cég 700 millió eurót költött a Fiat-család e tagjának megújítására, amely szinte csak külsejében emlékeztet az eddigi modellre, miután 80 százalékban új alkatrészeket tartalmaz. Ötféle motorral, kétféle turbódízel-változatban készül, s a gyártás racionalizálásának köszönhetően nem drágább, még a beépített elektronikus extrák – köztük az 1,8 literes modellhez kínált műholdas navigációs rendszer – ellenére sem. Az új Punto az alsó-közép kategóriában versenyez, amelyben a 600-as modell 1955-ös piacra dobása óta a Fiat 20 millió autót értékesített. A 14 nemzetközi díjjal kitüntetett, 1995-ben az “Év autójává” választott elődből hat év alatt 3,7 milliót adtak el. Évi 600-700 ezer darab gyártását tervezik a megfiatalított családtagból, amelyet Olaszországban 18 millió líra (2,34 millió forint) körüli áron értékesítenek szeptembertől. A Fiat-család eddigi legsikeresebb tagja az 1983-tól kezdődően tizenhárom év alatt 6,3 millió példányban gyártott Uno. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik