Saját viszonylatában kiábrándító eredményekről számolt be második negyedévi jelentésében az amerikai Coca-Cola. Az üdítőital-gyártó cég “mindössze” 942 millió dolláros nyereségre tett szert, 21 százalékkal kevesebbre az előző év azonos időszakában elértnél. A palackozott vagy dobozos formában eladott italmennyiség – az egyik legfontosabb mutató – 2 százalékkal csökkent egy év alatt; a tavalyi második negyedévben még 10 százalékos növekedést regisztráltak. A kólakoncentrátum eladása ugyancsak 2 százalékkal gyengült.
Két súlyos csapás is érte a vállalatot a második negyedévben. Európában sokmillió üveg, illetve doboz kólát kellett kivonni a forgalomból, miután vegyi szennyeződésük miatt belga fogyasztók százain mutatkoztak influenza jellegű tünetek.
A botrány több hétre visszavetette az európai eladásokat, amelyek végül 6 százalékkal csökkentek. Ennél is nagyobb mértékben, 9 százalékkal romlott a kínai értékesítés, nagyrészt annak hatására, hogy a belgrádi kínai nagykövetség lebombázása nyomán az országban bojkottálták az amerikai termékeket. –