Ma már lehervad a fitymáló mosoly a dízeliautók lesajnálóinak arcáról, amikor eléjük tárul valamelyik száz lóerőt közelítő, szép ívű dízelkombi. Amint az az Auto Motor und Sportnak több más modell közt az Opel Astra Caravan 2,0 DI 16V-t (Magyarországon ehhez Opel Astra Caravan 2,0 DTL Free áll a legközelebb) és a Ford Focus 1,8 DI kombit összemérő tesztjéből is kitűnik, az óránként 180 kilométeres száguldásra kész dízel kompakt kombik már új korszakot jelentenek. Mindemellett továbbra is jellemző rájuk a takarékosság: óránként 160 kilométeres tempónál is csak 6-7 liter gázolajat fogyasztanak el. Használóik köre már nem szűkíthető le az iparosokra. Mindez a megállapítás vonatkozik a tesztben szereplő két újdonságra is.
Az Opel hengerenkénti négyszelepese szertefoszlatta a korábbi, ugyancsak gondosan kidolgozott, ám kicsit szomjas és gyenge dízelhajtóművéről alkotott képet. A tesztet közlő lap ennek alapján jut arra a megállapításra, hogy az Astra Caravannak nincs igazi gyengesége: magas funkcionalitást és használati értéket nyújt.
A Ford csaknem három évtizedes Escort családját tavaly októberben cserélte le a Focusra, de a kombi változat csak februártól kapható itthon. Erőssége mindenekelőtt a karosszériában mutatkozik meg. Az összehasonlítás szerint ez kínálja a több helyet és a legjobb ülést, az utazási tulajdonságokban a német autósszaklap vizsgálata alapján szintén nem találni semmit, ami szemrehányásra adhatna okot a modellt illetően. Az újonnan fejlesztett dízelmotor viszont nem okozott fogyasztási csodát. Mindemellett kényelmesre sikerült, így az értékelés szerint összességében jó eredményt ért el. Az Astra Caravanhoz képest a karosszéria, az utazási komfort, a menettulajdonságok és a biztonsági adottságok alapján ugyan 3 ponttal elmarad a Ford, de a környezetvédelmi jellemzőket és a németországi költségeket is figyelembe véve összességében már 7 ponttal jobb eredménnyel végzett. –