Gazdaság

NYÁRI FILMEK – Múmia, a bajnok

A júliusi magyarországi mozilátogatási statisztikák jelzik, hogy a forró kánikulában szívesen menekülünk egy kényelmes, légkondicionált multiplexbe. Annak ellenére, hogy a filmiparban a nyári szezon a könnyed, szórakoztató alkotások időszaka, a tinikről szóló filmek mellett jócskán találkozunk nagyobb költségvetéssel, látványosan elkészített akciófilmekkel is. Ezek közé tartozik az óriási reklámkampánnyal beharangozott Múmia. Két hét alatt közel 60 ezer néző volt kíváncsi az Egyiptom varázslatos világában játszódó történetre. A film július első hetében annyi bevételt hozott, mint a sorban következő 9 legnézettebb film együttvéve: több mint 30 millió forintot, amivel bemutatása óta 75,5 millió forinttal gazdagította a forgalmazót. A második helyhez már 8 millió forintos jegybevétel, azaz 15 ezer néző is elég volt Jackie Chan filmjének, Az elveszett zsarunak. Dobogós még a valamikori titkos ügynököt megszemélyesítő, jelenleg profi rablóvá avanzsált Sean Connery főszereplésével a Briliáns csapda 12 ezer nézővel és 6,5 millió forintos forgalommal (ez utóbbi egy hónappal ezelőtti bemutatója óta összesen 57 milliót hozott). A számokból egyértelműen látszik, hogy egy film gazdasági sikerét a nyári pihenésre és szórakozásra szánt időszakban leginkább a reklámokra költött pénz határozza meg. Igaz, ne is várjunk nagy durranást mostanában, mivel a filmiparban is uborkaszezonnak számító nyárból – szerencsénkre – még másfél hónap hátra van. Ha komolyabb dologra vágyunk, inkább olvassunk egy tartalmas regényt a napsütötte vízparton. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik