Gazdaság

Idei MÁV-tervek

FEJLESZTÉSEK. A folyó évben a vasúttársaságnak 65 milliárd forintnyi beruházás és felújítás elvégzésére van lehetősége. Ebből a pálya és annak tartozékai építésére 33 milliárd, vasúti járművek, kereskedelmi kiszolgáló helyek korszerűsítésére, informatikai fejlesztésekre 32 milliárd forint áll rendelkezésre. Az állomások felújítására például 180 millió forintot fordítanak, bár ez az összeg nem tartalmazza a pénztár-felújítási programra és a magasperon-építési projektre elkülönített összegeket.

LÉTSZÁM. Ez év végéig minimális, a nyugdíjba vonulók számánál is kisebb leépítést tervez a MÁV. A vezérigazgató úgy látja, hogy az 56 ezer körüli létszám a 7400 kilométeres pályahossznak és a 750 szolgálati helynek megfelel, így amennyiben ez a kapacitás marad, további leépítésekre nem lesz szükség.

KUKELY MÁRTON 43 éves, a moszkvai vasútmérnöki egyetem villamosmérnöki karán szerzett diplomát. A MÁV-nál 1980 óta dolgozik. Előbb öt éven át Záhonyban a távközlési és biztosítóberendezési területen tevékenykedett. Ezt követően a vezérigazgatóság üzemviteli főosztályán dolgozott. 1989 és 1991 között elvégzett egy menedzserképző tanfolyamot, illetve egy éven át a kereskedelmi főosztály munkatársa volt. 1991-től egy külföldi kereskedelmi cég, az Alfagas Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett, majd 1993 októberében visszahívták a MÁV-hoz, értékesítési és árufuvarozási igazgatónak. E posztot – utóbb szakigazgatóként – az 1997. augusztus elsejei vezérigazgató-helyettesi megbízatásáig töltötte be. Vezérigazgatóvá történő kinevezésekor hangsúlyozta: eleget kell tenni annak a tulajdonosi elvárásnak, hogy a MÁV-ot hatékony és átlátható módon gazdálkodó szervezetté alakítsák át.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik