Május 27-én Kraft Péter a külföldi nagyköveteket és a külképviseletek munkatársait konzultáció formájában tájékoztatta a magyar turizmus helyzetéről, a tervezett és most indított programokról, új projektekről
Június elsején a helyettes államtitkár sajtótájékoztatót és prezentációkat tartott Frankfurtban, Európa egyik kulcsfontosságú turisztikai központjában
Ezt követően észak-amerikai promóció következett (bár ez némileg érthetetlen, hiszen a stratégia alapelve, hogy az európai turistákat kell meggyőzni, hiszen ők valós képet alkottak már a háború veszélyeiről)
Június végén nemzetközi szimpóziumot tartanak Dél-Magyarországon, amelyen több mint száz külföldi – köztük neves német és osztrák – szakember, illetve médiaképviselő vesz részt
Nyár elejétől szeptember végéig a Magyar Turizmus Rt. meghívására 65 külföldi újság, öt forgatócsoport, illetve utazásszervezőknek szóló két tanulmányút megtartásával összesen 140 újságíró fogadását tervezik 10 európai országból, továbbá Izraelből, Kínából és az Egyesült Államokból
Négy kiválasztott régióban – Ausztriában, Németországban, Hollandiában és Skandináviában – erős médiakampány indul
Magyarország a chicagói ITME Incentive és a kölni RDA kiállításokon is részt vesz