Gazdaság

Bővülő hazai piac

Még kivár a Mindstorms-család itteni bevezetésével a dán cég honi leányvállalata, a Lego Hungária Kft. Vezetője, Frank Stefan Springer ezt egyrészt az elektronikus játék relatíve magas árával magyarázza, másrészt azzal, hogy a magyar piac a legfejlettebb – és leggazdagabb – országokkal összehasonlítva még messze nem telítődött a hagyományosabb Lego-termékekkel, hagynak időt tehát a kereslet kifutására. Persze nálunk is megindult az új irányvonalba illő játékaik forgalmazása, tavaly jelent meg egy már kezdetlegesen programozható termék, a Cyber Master a magyarországi üzletekben, emellett háromféle CD-ROM-os játék is. Az idén áprilistól árulják a Csillagok háborúja korábbi epizódjaihoz kapcsolódó figurákat, júniusban jön Micimackó legós változata, augusztus végén pedig – három héttel a filmbemutató előtt – itt is indulhat a Baljós árnyak (Csillagok Háborúja I.) keltette őrjöngés.

A magyarországi érdekeltség az igazgató tájékoztatása szerint nem “tett hozzá” a csoport tavalyi veszteségéhez – az egyébként Springer szerint a már említett okok mellett a múlt évben végrehajtott jelentős, s messze nem egy év alatt megtérülő beruházások következménye -, hiszen a Lego Hungária az elmúlt három évben nyereséges volt (az erre vonatkozó számok azonban nem publikusak). A kft. fogyasztói forgalma (a végső felhasználókhoz kötődő árbevétel) tavaly 2,7 milliárd forintot tett ki, 38 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, s ezzel az itteni érdekeltség világelső volt a Lego-cégek között. A folyó évre szóló előirányzat további 35 százalékos forgalombővülést tartalmaz.

Jelenleg öt országban folyik a játékok gyártása, de a dán cég további termelőkapacitások kiépítésében gondolkodik. A cseh sajtóban megjelentek ugyan olyan hírek, hogy a hatodik üzem egy Plzen melletti ipari parkban nyílik majd meg, Springer tagadja, hogy ilyen döntés született volna. A csoport vezetői régiónk több államában, köztük nálunk is vizsgálják gyártóüzem létrehozásának lehetőségét. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik