Gazdaság

BRITISH AIRWAYS – Keletre néz

A márciussal zárult 1998/99-es pénzügyi évben 61 százalékkal, 580-ról 225 millió fontra olvadt a British Airways (BA) nyeresége. A légitársaság közleménye a nagymértékű csökkenést a világgazdasági konjunktúra lassulásával, az első osztályú és a business kategóriás utazások iránti kereslet nagyfokú megcsappanásával magyarázta.

A kedvezőtlen pénzügyi mérleg ellenére Bob Ayling vezérigazgató meglehetősen elégedetten nyilatkozott. Mint mondta, az 1996-ban megkezdett kiadáscsökkentési program révén a cégnek az elmúlt esztendőben 610 millió fontot sikerült megtakarítania, ami mintegy 110 millió fonttal több a tervezettnél. A társaság ily módon 7,3 százalékkal faragta le költségeit, miközben a termelékenység 6,3 százalékkal javult.

A BA, amelynek egyik illetékese úgy nyilatkozott, hogy változatlanul érdeklődnek a Malév iránt (Figyelő, 1999/21. szám), most a lengyel nemzeti légitársaság privatizálásában is rész kíván venni. Mint azt bejelentették, a cég versenybe száll a LOT 10 százalékos részvénycsomagjának megszerzéséért. A hírt Waldemar Machalowski, a LOT képviselője is megerősítette. Tájékoztatása szerint a BA az egyike annak a négy jelentkezőnek, amelyek már hivatalos szándéknyilatkozatot tettek a varsói kincstárügyi minisztériumban. A BA és a LOT hosszabb ideje szoros együttműködésben áll: a lengyel cég 1998 januárja óta tagja a britek helyfoglalási rendszerének, s közös járatokat is üzemeltetnek.

A másik három ajánlattevő kilétét csak találgatni lehet, mivel egyelőre sem az említett minisztérium, sem az érintett cégek nem kívántak nyilatkozni az ügyben. Több mint valószínű, hogy a pályázók között van a német Lufthansa, amelynek egyik vezetője a hét elején Varsóban cégének a lengyel piac iránti stratégiai érdeklődését bizonygatta. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik