Gazdaság

Nyitáskényszerben

A japán munkavállalóknak egyre gyakrabban kell elfogadniuk, hogy “gaidzsin” (külföldi) vezetés alatt dolgozzanak. Korábban a vezető japán egyetemek végzősei kerülték a külföldi tulajdonú vállalatokat, ma már 26 százalékuk kezdi karrierjének építését ilyen cégnél. A változás oka abban keresendő, hogy Japán – részben szabad elhatározásból, részben azonban kényszerből – egyre inkább nyit a külföldi befektetők felé. Az autóiparban a Mazda és a Ford együttműködése nyitotta meg a sort, és néhány apróbb felvásárlás után a Renault és a Nissan házassága jelenti egyelőre a csúcsot. A világ második legnagyobb távközlési piacának számító szigetország a telefonóriások harcát éli jelenleg. British Telecom és AT&T 1,8 milliárd dollárért megvették a harmadik legnagyobb ottani szolgáltató 30 százalékát. A Deutsche Telekom vezetője, aki korábban a Sonynak dolgozott, szintén dédelget a felkelő nap országában végrehajtandó akvizíciós terveket. S az is megtörténhet, hogy a brit Cable & Wireless az IDC megszerzésével hamarosan sikerre viszi az első ellenséges kivásárlást Japánban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik