Gazdaság

BAR-MŰVELETEK

KARBANTARTÁS. A bank karbantarthatja az ügyfelek adatait, ha azok, illetve szerződéseik megváltoznak, vagy ha fény derül rá, hogy hibásan rögzítették azokat.

LEKÉRDEZÉSEK. Ezeknek három alapesete van. Egyfelől az adatok helyességét ellenőrző banki kérdések, másfelől az úgynevezett ügyfél tudakozvány, amikor a banki ügyfél tekinthet bele, mit is tartanak róla nyilván. A harmadik csoport,

és ez a szolgáltatás lényege: az üzleti lekérdezés. Ekkor az ügyfél (hitel)szerződéseiről, azok teljesüléséről tudakozódik egy bank, vagy pedig azt kívánja megtudni, hány lekérdezésre került sor egy adott időszakban a szóban forgó ügyféllel kapcsolatban.

FIGYELMEZTETÉS. Ezt bankok kapják,

ha elfelejtkeznek adatfrissítési kötelezettségükről.

INFORMÁCIÓS TRANZAKCIÓK. Szöveges, részletes számla- és egyéb információ továbbítására szolgálnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik