Gazdaság

KANYARODIK A KIA

Március végén – amikor a Hyundai Motors kifizette a vételárat a KIA Motors 51 százalékáért – évi 2,88 millió darabos kapacitással a világ kilencedik autóipari hatalmassága jött létre. A csoporton belül azonban a Hyundai és a KIA megőrzi önálló imázsát, és a magyarországi értékesítésben is független marad a két márka. Nem olvad össze, párhuzamosan működik a két kereskedelmi hálózat – állítja Csontos Tamás, a KIA Motors Hungary értékesítési és marketing vezetője -, igaz a szerepek kicsit változnak. A Hyundai lesz a családon belül a presztízsmárka, a KIA pedig a szerényebb árfekvésű kocsik nagyobb darabszámú értékesítésére készül fel. A KIA – stabil kishaszonjármű-piaci súlyát megőrizve – nagyobb részesedést igyekszik elérni a személyautók terén, különösen a kisautók Magyarországon 40 százalékot is meghaladó szegmensében. Ennek megfelelően bővítette a kínálatát a Shuma padlólemezére épített Sephia II-vel és a régi tulajdonos Mazda 121 licence alapján készülő KIA Pride-dal, s ennek kombi változatával. A legnépszerűbb és legkisebb A0 kategóriában hamarosan bemutatja a Koreában sikeres Vistót, amely a Hyundai Atosnak az eredetinél kisebb, 800 köbcentiméteres motorral készülő változata lesz. A KIA Motors Hungary az eddiginél komolyabb marketinggel támogatva az idén tovább növeli forgalmát. Ennek érdekében az árakat csökkentve “újrapozícionálta” a már futó típusait (Shuma, Sportige és Clarus), és ebben az esztendőben még további két új típussal bővíti a kínálatot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik