Gazdaság

MINDEN HÁZTARTÁSBA

A Henkel-konszern számára Közép- és Kelet-Európa az egyik legfontosabb piac: a cég európai forgalmának jelentős része a volt KGST-országokban bonyolódik le. A térségen belül tavaly még Ausztria vezetett 30 százalékos részesedéssel, de az idén már Lengyelország lesz a Henkel-termékek legjelentősebb felhasználója. Magyarország a harmadik, 14 százalékos regionális részesedéssel. A konszern a ragasztók és a kozmetikai termékek piacán az egész régióban első helyen áll, míg a mosószerek tekintetében “erős második”. A bécsi központú Henkel CEE egyre inkább a volt szocialista országokra koncentrál. Ausztria a maga 8 millió lakosával annak ellenére egyre kisebb jelentőségű piac, hogy a vásárlóerő még mindig kétszeresen meghaladja az átalakuló gazdaságok átlagát. “Jelentős forgalomnövekedést a 133 millió fős régióban csak ott lehet elérni, ahol alacsony a telítettség mértéke” – mondta a Figyelőnek Friedrich Satra vezérigazgató. Már az 1998-as eredmények is az Ausztrián kívüli üzletmenetre vezethetőek vissza: a forgalom 20 százalékkal, 6,9 milliárd schillingről 8,4 milliárdra növekedett. Magyarországon tavaly a Henkel a régió átlagánál gyorsabban bővítette eladásait: a konszolidált árbevétel 25 százalékkal, 25 milliárd forintra nőtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik