Gazdaság

GUCCI-RÉSZVÉNYEKET VETT AZ LVMH – Kesztyűs kézzel

Ellenérzéssel fogadta az olasz divatszakma a francia Louis-Vuitton Moet-Hennessy (LVMH) terjeszkedését. A társaság a napokban jelentősen növelte tulajdonát a Gucci divatházban, s a nyilatkozatok arra utaltak, hogy a franciák célja a többségi tulajdon megszerzése.

Korábbi tulajdonhányada mellé az olasz Gucci divatház újabb 9,5 százalékát szerezte meg a francia LVMH. Az alkohol- és luxuscikk-gyártással foglalkozó francia csoport a pakettet az olasz Prada cégtől – a Gucci egyik fő riválisától – vette meg 398 millió dollárért. (A Prada igencsak jól járt az üzlettel, hiszen fél évvel korábban mintegy 250 millió dollárért jutott hozzá a papírokhoz). Az LVMH Gucci-részesedése jelenleg megközelíti a 20 százalékot.

A legújabb vásárlást Olaszországban meglehetős ellenérzéssel fogadták. Milánói szakmai körökben attól tartanak, hogy a Bernard Arnault vezette, igen agresszív üzletpolitikát tanúsító francia csoport meg sem áll addig, amíg többségi tulajdont nem szerez az olaszok egyik “legmenőbb” divatáru-márkájából. Arnault mindazonáltal úgy nyilatkozott, hogy a “jelen körülmények között” nem kíván ajánlatot tenni a Guccira. Szintén a légkör javítását szolgálta, hogy Arnault – aki a korábban megszerzett cégeknél, mint például a Christian Diornál rendre eltávolította a vezetést – most bizalmát fejezte ki Tom Ford és Domenico de Sole, a Gucci főtervezője, illetve elnöke iránt.

A tőzsdék viszont az LVMH és a Gucci részvényeinek árfolyamesésével reagáltak arra, hogy Arnault egyelőre nem pályázik az olasz divatházra. Befektetők és elemzők szerint a cég a luxusiparban való terjeszkedéssel ellensúlyozni tudná azt a visszaesést, amelyet főként az ázsiai válság miatt volt kénytelen elszenvedni a parfüm- és égetettszesz-üzletágban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik