Gazdaság

AZ ERICSSON DÍJA – Megmérettetve

Szolgáltatói kategóriában az idén az Ericsson Távközlési Kft. kapta meg a Nemzeti Minőségi Díjat. Az elismeréssel a teljes körű minőségirányítás területén elért kiemelkedő eredményeket honorálják.

Vevőközpontúság, folyamatos korszerűsítés és a dolgozók bevonása a fejlesztésbe – ez az Ericsson minőségirányítási rendszerének három alapelve. Mivel a hazai díj kritériumai az Európai Minőségdíj adaptációjával fogalmazódtak meg, a pályázó vállalatok önértékelése, az eredmények felmérése módot ad arra, hogy saját teljesítményüket a globalizálódó nemzetközi piacon mozgó vetélytársaikkal hasonlítsák össze. Az 1996-ban az ipari tárca kezdeményezésére létrehozott díjat a távközlés területén először a Westel 900 Rt.-nek ítélte oda az erre hivatott szakértői bizottság (Figyelő, 1997/1-2. szám). A mobiltársasághoz hasonlóan a távközlési és adatátviteli technikával, technológiával foglalkozó Ericsson Kft. is tudatosan jelentkezett a pályázati felhívásra. Mindkét helyen kíváncsiak voltak ugyanis arra, milyen vélemény alakult ki az ügyfelekben a cégükről, s mennyire elégedettek a munkatársaik.

Az Ericsson vállalatainak bevételéből átlag 20 százaléknyit fordítanak kutatás-fejlesztésre. A magyarországi társaság, amely a hálózatfejlesztésben már korábban kivívta regionális központi szerepét, s később ugyanezt a pozíciót szerezte meg a szoftverfejlesztő és -tervező tevékenységben is, legújabban a kutatásaival jár az élen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik