Gazdaság

Négy pilléren

Az idegenforgalom irányítási rendszerének áttekintése a kívülállók számára meglehetősen bonyolultnak tűnhet. Az állami feladatok ellátása a Gazdasági Minisztérium (GM), a stratégia kialakítása az Országos Idegenforgalmi Bizottság (OIB), a marketing a Magyar Turizmus Rt. dolga, míg az egyes térségek képviseletét az idén megalakult regionális Idegenforgalmi bizottságok (RIB-ek) látják el. Várhatóan a más tárcákkal való koordinációt javítja majd, hogy – bár döntés még nincs – hírek szerint az idegenforgalomban érintett valamennyi minisztérium képviseletet kap az OIB-ben, amelynek elnöke a gazdasági miniszter lesz. Az ágazat jelentőségét mutatja az is, hogy megalakult az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottsága, amely nyilván fontos szerepet kap majd a készülő turizmustörvény megalkotásában is. Maga a szakma úgy tapasztalja, hogy a jelenlegi szabályozás esetenként túlságosan megnehezíti az idegenforgalmi tevékenységet, nem segíti viszont a kontárok és csalók kiszűrését. Az elvonások sokszor a többi ágazathoz képest is magasak, ezek felhasználása nem feltétlen az Idegenforgalom fejlesztését segíti, s a vállalkozások ebben a szektorban is nehezen jutnak forráshoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik