Gazdaság

A RÉGIÓK ÉLLOVASAI

ÉSZAK-AMERIKA: ONLINE JEGYELADÁS. Nem véletlenül került a százas toplista élére a United Airlines. A cég webmegjelenése majdnem minden olyan szolgáltatást produkál, amelyet az ügyfél egy utazási irodától elvárhat, sőt, bizonyos vonatkozásokban ennél még többet is. A helyfoglalási oldal menüje például nem csak azt teszi lehetővé, hogy az ügyfél megválassza utazási célját, hanem azt is, hogy a menet közben eszébe jutó szempontok alapján szelektáljon a járatok között. Igaz, azért, hogy valaki teljes körű szabadságot élvezzen utazási programja kialakításában, előbb be kell lépnie a cég Mileage Plus rendszerébe. Ezt persze megteheti online módszerrel is. A webhely rengeteg információval szolgál a járatok indulásáról, érkezéséről, a késésekről, a repülőgépeken futó szórakoztató programokról, illetve a repülőterekről. A United Airlines ugyancsak úttörő azon a téren, hogy elektronikus, papírmentes jegyvásárlást tesz lehetővé, egyszerűsítve a repülőtéri check-in procedúrát.

EURÓPA: ONLINE VAKÁCIÓTERVEZÉS. A toplista második helyére sorolt Lufthansa tartja a lépést az elektronikus kereskedelem legújabb vívmányainak megjelenésével. A cég Infoflyway nevű webhelye számos online szolgáltatást ajánl, az olcsó jegyek kínálatától a komplett vakációk megtervezésének és lekötésének lehetőségéig. Minden új látogatónak be kell lépnie a Miles and More nyilvántartási rendszerbe. A foglalási procedúra a szokásos lépéseken túl olyan részletekre is kiterjed, mint az, hogy milyen ételeket kíván fogyasztani a repülőn a jövendő utas. Szintén megtudható, hogy a repterek milyen közlekedési kapcsolatokkal, szálláslehetőségekkel rendelkeznek.

ÁZSIA: REKLÁM ÉS SZÓRAKOZTATÁS. A Sony – a százas listán a tizenkettedikként – azon kevés ázsiai cég közé tartozik, amelynek webhelye alig hagy kívánnivalót maga után. Internetes megjelenése kifejezi a cég sokoldalú részvételét a médiaüzletben. A webhely jól vegyíti az információszolgáltatást, a reklámot és a szórakoztatást. Miközben minden egyes részleg bemutatkozik, számos speciális lehetőséget, árajánlatot is reklámoznak, a Sony PlayStation pedig játékokkal áll a látogató rendelkezésére. Az online áruház főként zenei és videoárukat kínál. A vásárló árusítóhelyük adataival együtt megkaphatja a legfrissebb termékek listáját e-mailen, illetve a Sony Music Active Channelen keresztül. A Sony Online zenei és filmajánlókat, tévéshow- és koncertrészleteket közvetít termék- és jegyvásárlási kedvcsinálóul. A cég igyekszik ébren tartani a “látogató” figyelmét, megpróbálja további böngészésre serkenteni a webhelyen belül, abban bízva, hogy végül vesz is valamit.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik