Gazdaság

CÉL MOTORS: ÚJ HYUNDAI-MEGÁLLAPODÁS

Változtat közép- és kelet-európai üzleti stratégiáján a legnagyobb dél-koreai autómárka, a Hyundai. A személykocsi importőri árakat – először Magyarországon – a cég 7-10 százalékkal csökkenti, amit később akár az egész régióra vonatkozó újabb néhány százalékos ármérséklés követhet. A gyártó még a nyáron piacra dobja az Atost, kategóriájában a Suzuki Wagon R konkurensének tartott, méreteiben hasonló mini egyterűjét is. A haszonjárművei között nem várható komoly árcsökkentés, tekintettel arra, hogy – különösen a sikeres H 100-ból – nem győzik kielégíteni az igényeket. Vadas Tamás, a generálimportőr Cél Motors tulajdonosa elmondta, hogy kétéves huzavona után végre sikerült megegyezni a további forgalmazásról. Ennek része, hogy a gyártó mérsékelte az itteni autóárait. Így a tavalyi 736-nál jóval több, összesen mintegy 2 ezer Hyundai (800-1000 személyautó és 1000-1200 haszonjármű) eladására számít az idén a Cél. Jövőre további 50-60 százalékos növekedést terveznek. A tavalyi gyenge évet egyébként elsősorban a dolláralapú elszámolás miatti árfolyamváltozás okozta. Az új megállapodás szerint áttérnek a német márkára alapozott elszámolásra, amely a magyar forgalmazónak kedvezőbb. Vadas Tamás szerint jövő év első negyedében végre megkezdődik a 3,5 tonnás teherautók – egyelőre manufakturális jellegű, 300 darabos – összeszerelése, néhány magyar részegységgel. A kooperációs összeszerelés ugyanis versenyképesebb a költséges interkontinentális szállításnál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik