Gazdaság

Lendület

Évtizedeken keresztül hiába reménykedtek a hazai szakemberek az újkori magyar autógyártás létrejöttében, és tessék. A kilencvenes évek magyar iparának „lendítő kereke” kétségkívül a megtelepedő személygépkocsi-gyártás lett. A Kárpát-medencében 1992-ben gyökeret eresztett multinacionális márkák – a Ford, az Opel, a Suzuki, majd az Audi – csúcstechnikát telepítettek az országba. Az autó-összeszerelés és alkatrészgyártás azóta kiteljesedett; látványos virágzása márkában mérve is milliárdokat vonzott az országba, és e folyamatnak azóta sincs vége. Öt év elteltével egyre másra érkeznek a hírek az autóipari hatalmasságok újabb invesztíciós terveiről. A gyártás holdudvarában rohamléptekkel fejlődik a háttéripar is; s nem csak a hagyományos „udvari beszállítók” telepednek le hazánkban, hanem az itteni kis- és középvállalkozások is fejlődni kezdtek. Ágazati összeállításunkban ezúttal a honi személygépkocsi-ipar főbb tendenciát villantjuk fel, s megszólaltatjuk a négy főszereplő cég egy-egy képviselőjét is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik