Bernd Pieschetsrieder, a BMW igazgatósági elnöke müncheni sajtóértekezletén bizonyosnak mondta, hogy cége megveheti a brit autóipar legszebb „gyémántját”. A Rolls-Royce gyárat birtokló Vickers konszern vezetőségének előzetes döntését májusban még a brit konszern közgyűlésének is meg kell erősítenie, ám – vélte a BMW elégedett főnöke – változásra nem kell számítani. Pieschetsrieder kijelentette, hogy a BMW, amely a Rolls-Royce új, Silver Seraph nevű modelljénél jelenleg mintegy 30 százalékban részesedő beszállító, azonnal leállítaná a szállításokat, ha a patinás autógyár végül más cég kezébe kerülne. Sajtóértesülések szerint a Volkswagen 100 millió fonttal kevesebbet ajánlott, mint a BMW, amely 340 millió fontot (mintegy egymilliárd márkát) kész fizetni.
A Rolls-Royce megvétele egyáltalán nem fogja fékezni a gyár egyre erősödő fellendülését, és a nyereség a tavalyi nagyszerű év után az idén tovább növekszik – nyilatkozott bizakodóan a BMV vezére. Az egymilliárd márkás vételár kifizetése után a BMW milliárdos fejlesztéseket hajtana végre a Rolls-Royce-nál. A BMW 200 ezer márkába kerülő jelenlegi legdrágább autója és a 400 ezer márkás Rolls-Royce közötti árfekvésű új modellekkel kívánnak megjelenni a piacon.
A Volkswagen konszern a hét végére időzítette válaszát, hivatalosan megerősítve, hogy még a hét elején jelentősen feljavított ajánlatott tett a Vickersnek. A legnagyobb európai autógyártó konszern az új ajánlat tényén kívül semmiféle részletet nem volt hajlandó közölni. A Handelsblatt német gazdasági napilap értesülése szerint a VW 1,2-1,3 milliárd márka közötti összeget ajánlott, s ezen felül még tetemes beruházásokra is ígéretet tett. Míg a Süddeutsche Zeitung 1,1 milliárdos, a Financial Times brit lap 1,7 milliárd márkás wolfsburgi vételi ajánlatról írt.
