Egymás alá ígérnek a jobb sorsra érdemes kényszervállalkozók a kínálati fuvarozói piacon. A nyomott árak miatt esélyük sincs, hogy korszerűbb járművet vásárolhassanak, még a kezdő részletet sem képesek előteremteni. Az elavult fuvarozói járműpark a gazdaság egyéb szegmenseit is károsítja. Ésszerűtlenül sok pénzt von ki például a termelésből, hogy egyre több termelő cég saját logisztikai rendszert, autóparkot alakít ki. Pedig nem a húsipari cégnek vagy az építőipari vállalkozónak kellene szállítania, hanem a bérfuvarozóknak. Ehhez azonban megfelelő járművek is kellenének.
A szakemberek szerint hasznos lehet a német modell, amely különböző támogatási mértékekkel ösztönözte a korszerű haszonjárművek beszerzését. Eszerint az EURO II követelményeket kielégítő kocsik beszerzéséhez mintegy 6 ezer márka támogatást adott az állam – valamivel többet, mint amennyivel drágábbak ezek a járművek „normál” társaiknál. Nálunk azonban a fuvarozók nem kaptak jelentős segítséget az efféle autók beszerzéséhez, holott az idén már csak ilyen kocsikat lehet forgalomba helyezni. Kemény változást hoz az is – s egyúttal az Ifák halálát jelenti -, ha bevezetik a pótkocsis teherautókra a 8 lóerő/tonna alsó teljesítményhatárt.
A legtöbb márkaimportőr a saját eszközeikkel igyekszik hozzájárulni a kocsicseréhez. Az Iveco Magyarország például idei, év eleji akciójával az elavult az Ifák helyett ajánlja a 10 tonnás összgördülő-tömegű plató-ponyvás járműveit. Egy olyan vontatórendszer segítségével (amely a pótkocsi fékrendszerétől függően egy mozdulattal a kívánt fékcsatlakozáshoz kapcsolható) az új olasz teherautóhoz régi típusú – keletnémet, cseh és magyar -, egykörös fékrendszerű pótkocsit is lehet csatlakoztatni.
