Kezdetben szkeptikusan figyelték az osztrák tulajdonosok a fővárosi bevásárlóközpontokat: számukat és bérleti díjaikat egyaránt magasnak tartották. A tapasztalatok alapján azonban ma már úgy vélik, hogy meg kell jelenniük az új típusú centrumokban. A menedzsment főként a Duna Plazát és az épülő Mamutot tartja kedvező eladási helynek. Számításaik szerint, ha egy bevásárlóközpontban árusítanának, akkor a cég forgalma 10 százalékkal növekedne. Ugyanakkor a hipermarketek is konkurenciát jelentenek a cégnek, mivel ezekben is megtalálhatók az úgynevezett aprócikkek (nyakkendők, pulóverek, pólók), amelyek a Kleider Bauer összforgalmának 25 százalékát adják. Az elmúlt időszakban sok vevőt csábítottak el tőlük a kínai piacok is, főként olcsóságuk miatt.
Az erős versenyben az újdonságok bevetését választottuk taktikaként – mondta el Steigerwald Ferenc. A cég termékeinek egyharmada import, amelyet a bécsi anyavállalattal együtt szereznek be. Így ezek a megszokott kínálattól eltérő jellegű cikkek viszonylag mérsékelt áron jelenhetnek meg a polcokon. (A hazai termelők az árucikkek kétharmadát hozzák, gyakran ismert márkanevek alatt.) A menedzsment ugyanezt az elvet tartja helyesnek a fél évvel ezelőtt elindított fehérnemű részleggel kapcsolatban is. Steigerwald Ferenc szerint a nyitás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, de az egyre erősödő konkurencia miatt türelemmel kell lenni az üzletággal szemben.
A tradicionálisan fővárosi cég azt tervezi, hogy üzletet nyit a vidéki megyeszékhelyeken is. A tulajdonosok döntésétől függően 500-1000 négyzetméteres boltokat terveznek; az elsőt várhatóan jövőre adják majd át. A tapasztalt és előre jelzett gazdasági növekedés alapján bíznak abban, hogy jelentősen emelkedik a Kleider Bauer forgalma is, amelyet a vidéki városok bekapcsolása tovább erősíthet.
Steigerwald Ferenc 55 éves, kereskedő. A felsőfokú áruforgalmi szakképesítés megszerzése után, 1960-tól a Fővárosi Ruházati Bolt Vállalatnál dolgozott. Eladóként kezdte, ám rövid időn belül a cég legnagyobb férfiszaküzletének vezetőhelyettese lett. Tavaly március óta a Duna Divat Kft. beszerzési vezetője, és egyben igazgatóhelyettese. A Duna Divat a Kleider Bauer 100 százalékos tulajdonában van, s ez a cég jogosult Magyarországon a márkanév használatára.