Gazdaság

LÁNCHÍDI CSATA

A Lánchíd karácsonyi feldíszítése lenne az első jelentős goodwill-gesztus Magyarországon – jelentette ki a Figyelőnek

Paul Garrison, a Coca-Cola magyarországi cégének ügyvezetője azután, hogy a Műemlékvédelmi Hatóság első fokon elutasította a cég tervét. Korábban a Fővárosi Közgyűlés várostervezési és városképvédelmi bizottsága úgy döntött, hogy a Coca Cola három éven át, a karácsonyi időszakban egy-egy hónapra díszkivilágításba öltöztetheti a hidat. Ráday Mihály városvédő, aki a bizottságban a terv ellen szavazott, a nyilvánosság előtt is tiltakozott a döntés ellen, mondván: a PR-célokat szolgáló ötletet álszent dolog ajándékként feltüntetni, a nemzeti szimbólumot nem szokás kidekorálni, s ez egyébként is rontaná a városképet. A Coca-Cola szerint e vádak alaptalanok, hiszen a díszítés mentes lenne a cégre utaló jelektől, sőt még azt is vállalná, hogy megtisztíttatja a hidat a graffitiktől és ezek ellen védőréteggel vonatja be. A híd – Coca-Cola-logótól mentes – karácsonyi látványtervét immár az újságokban is közzétették. A terv sikere most már a hatóságok döntésén múlik. A döntéshozóknak pedig nyilván azt is mérlegelniük kell, hogy megsértsenek-e egy multinacionális céget, amely eddig is sokat fektetett be Magyarországon, és a jövőben további hasonló terveket dédelget.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik