Gazdaság

TÉRT NYERT A BRAU UNION

A Brau Union csoporthoz tartozó Martfűi, illetve Soproni Sörgyár ez év első hat hónapjában mintegy 6 százalékkal növelte termelését. (A martfűi gyár forgalma 3 milliárd forintra, míg a sopronié 3,5 milliárdra rúgott.) Ez azt jelenti, hogy az osztrák érdekeltségű céghez tartozó magyar vállalatok a magyar sörpiacból több mint 21 százalékos részesedést mondhatnak magukénak, szemben a tavalyi 19 százalékkal. A privatizáció óta eltelt időben a tulajdonosok nyereségük nagy részét beruházásra fordították. Eddig hozzávetőlegesen 4 milliárd forintot fektettek be magyarországi érdekeltségeikbe, és még további 1 milliárd forintnyi beruházást terveznek. Az osztrák befektetők szerint a söripar helyzete kritikus Magyarországon, az év első nyolc hónapjában ugyanis a fogyasztás csökkenése országosan elérte a 8 százalékot, így a hazai sörtermelés az idén várhatóan nem haladja majd meg a 7,2-7,3 millió hektolitert.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik