Gazdaság

A NESTLÉ EXPORTOFFENZÍVÁJA

A Nestlé magyarországi leányvállalatának, a Nestlé Hungaria Kft.-nek tavaly sem sikerült nyereséget elérnie, pedig árbevétele meghaladta a 12 milliárd forintot, ami 28 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az “eredménytelenség” a cég szerint elsősorban az erős konkurenciaharc és a csökkenő fogyasztás számlájára írható. A vezetés az exportot tekinti a kitörési pontnak. A tavalyi árbevétel egyötöde is a kivitelnek köszönhető, amely 1994-hez képest 40 százalékkal nőtt. Elsősorban Nyugat-Európába és a környező országokba szállítanak. A társaság 1995-ben is megőrizte piacvezető szerepét a félkész konyhai termékek, az instant italok és a csokoládé figurák értékesítése területén. A társaság által Magyarországon forgalmazott termékek 90 százalékát itt állítják elő. A hazánkban 1991 óta jelen lévő cég három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrben és Budapesten), illetve fővárosi központjában összesen 1600 embernek ad munkát. A Nestlé eddig kétmilliárd forintot ruházott be Magyarországon, itteni cégének alaptőkéje 5,7 milliárd forint.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik