Gazdaság

A NESTLÉ EXPORTOFFENZÍVÁJA

admin
admin

1996. 06. 12. 00:00

A Nestlé magyarországi leányvállalatának, a Nestlé Hungaria Kft.-nek tavaly sem sikerült nyereséget elérnie, pedig árbevétele meghaladta a 12 milliárd forintot, ami 28 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az “eredménytelenség” a cég szerint elsősorban az erős konkurenciaharc és a csökkenő fogyasztás számlájára írható. A vezetés az exportot tekinti a kitörési pontnak. A tavalyi árbevétel egyötöde is a kivitelnek köszönhető, amely 1994-hez képest 40 százalékkal nőtt. Elsősorban Nyugat-Európába és a környező országokba szállítanak. A társaság 1995-ben is megőrizte piacvezető szerepét a félkész konyhai termékek, az instant italok és a csokoládé figurák értékesítése területén. A társaság által Magyarországon forgalmazott termékek 90 százalékát itt állítják elő. A hazánkban 1991 óta jelen lévő cég három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrben és Budapesten), illetve fővárosi központjában összesen 1600 embernek ad munkát. A Nestlé eddig kétmilliárd forintot ruházott be Magyarországon, itteni cégének alaptőkéje 5,7 milliárd forint.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Bécs, 2018. január 13.
A legutóbbi választások nyomán az Osztrák Néppárt (ÖVP) és az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) koalíciójával december közepén meglakult új osztrák kormány ellen tiltakoznak tüntetők Bécsben 2018. január 13-án. (MTI/EPA/Florian Wieser)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.