A kormány módosította az egykori Szovjetunió Magyarországgal szembeni adósságának törlesztésében való közreműködés pályázati rendjét. (Az országgyűlés ad hoc bizottsága még vizsgálja az MSZP-hez közel álló üzletemberek korábbi akcióit.) Az új kikötések a fizetési határidőkre és a pénzügyi garanciákra terjednek ki. Az ügyletek esetleges meghiúsulása miatt bevezetett bánatpénz eddig az ügylet értékének 7,5 százalékát jelentette. Az új feltételek mellett a bánatpénz egyszázalékos lesz, ám ez a pénz ténylegesen elúszhat, ha kudarc kíséri az üzletet. Ugyancsak új vonásuk az adósságtörlesztéshez kapcsolódó üzleteknek, hogy ha azok nem jönnek létre egy előre meghatározott időn belül, vagyis a felek nem írják alá a szerződést, akkor a tárcaközi bizottság visszavonja a pályázat magyar nyertesének engedélyét. Amennyiben a szerződés alapján a fizetés határidőn túlra csúszik, a szabályok alapján előre megszabott mértékű büntetőkamatot kell majd fizetni.
Mint ismeretes, a korábbi megállapodások szerint ez év végéig kell rendezni az orosz adósságot. Tavaly év végén a fennmaradt magyar követelés értéke mintegy 950 millió dollár volt. Ebből haditechnikai célra 320 millió dollárt már lekötött a kormány, így mintegy 620 millió dollár marad polgári célú törlesztésre. A követelések lebontásával megbízott Tárcaközi Bizottság 1995. november 16-áig összesen 278,3 millió dollár értékű projektet hagyott jóvá. A Magyar Államkincstár tájékoztatása szerint ebből 207 millió dollárról kezdődtek meg a tárgyalások. Szóba kerülhet, hogy a Mahartnak hajókat vásároljanak. Legkésőbb őszig döntenie kell a fővárosi önkormányzatnak arról, hogy az adósságtörlesztés keretében folytatja-e a metróépítést.