Egy-egy valóban új szerkezeti megoldásokkal kirukkoló személyautó megtervezésére és sorozatgyártására akár két-három milliárd német márkát is költenek a nagy autógyárak. A költségek csökkentésére egymással együttműködnek a márkák, például a közös motorgyártás vagy az egy üzemben készített típust más-más márkajelzéssel hozzák forgalomba. Néhány gyár azzal csökkenti az önköltséget, hogy növeli a külső alkatrész-beszállítók arányát.
Hasonló a helyzet a teherautóknál is, ráadásul egy-egy típusból aránylag kevés készül. A konkurenciaharc viszont megkívánja, hogy két-három évenként új típussal jelentkezzenek a piacon. Több gyár próbálkozott egyesüléssel, de nem minden esetben vált be a gyakorlatban. Klasszikus példái: a Renault és a Volvo tiszavirág-életű frigye vagy a holland DAF és az angol Leyland közös működése, majd szétválása. Európában jelenleg egyetlen jól működő egyesülés létezik, és ez az Iveco.
Európa öt nagy múltú haszongépjármű-gyára a hetvenes évek elején egyesült, ezzel 1975-ben megalakult az Iveco.
A világ teherautógyárai 1973-ban 7 millió 248 ezer haszongépjárművet gyártottak. Ebből a mennyiségből 104 323 darab az 1899-ben alapított Fiat Veicoli Industriali, 25 824 darab az 1849-ben létesített OM, 175 darab az 1906-tól működő Lancia Veicoli Speciali, 6 ezer darab az 1906-tól tevékenykedő francia Unic és 10 493 darab a múlt században, 1864-ben alapított német Magirus Deutz részesedése.
Majd 1986-ban a Ford of England is Iveco-tag lett az éves 14 ezres termelésével, végül 24 ezres produktumával 1990-ben a spanyol Enesa Pegaso-t is a konszern tagjai közé vették. Az Iveco jelenlegi termelése közel 130 ezer teherautó, autóbusz, speciális jármű, 12 ezer villástargonca, valamint 280 ezer dízelmotor. Gyárai Európán kívül megtalálhatók Argentínában, Egyiptomban és Törökországban. Európa öt országában 24 gyára és 9 kutatóintézete működik. Jelenleg a kisteherautó, a kamion, a teherkocsi, az autóbusz, a katonai jármű, a tűzoltóautó, a villástargonca és a motor kategóriákban 300 alaptípus, közel 2000 változatát kínálják. Az Iveco 1987-től jelen van a magyar piacon. Jelenleg nyolc kereskedő árulja az Iveco típusokat.