Gazdaság

BŐVÜLŐ VÁLASZTÉK, VÁLTOZATLAN ÁRAK – Értékesítési stratégia

A magyar GSM-szolgáltatás nagyjából egy időben indult a nagy ázsiai és távol-keleti piacokéval. A készülékgyártókat meglepte az óriási kereslet, így eleinte nem volt ritka a készülékhiány. Ez megmutatkozott az árakon is. A helyzet mára jelentősen megváltozott.

A Pannon GSM értékesítője óvatos volt: a két évvel ezelőtti indulás idején mindössze két-három készüléktípust tartott, ám azokból mindig a keresletnek megfelelő kínálatot nyújtotta. A készülékgyártás azóta stabilizálódott és rohamos fejlődés tapasztalható a készülékek hardverjének és szoftverjének kínálatában is – állítja Nagymihály László, a Pannon GSM Értékesítő Kft. ügyvezető igazgatója. A cég stratégiájának legfontosabb eleme alapján kizárólag a rendszerben előzetesen bevizsgált és hibátlanul működő készülékeket hoznak forgalomba. A telefonokra egyéves garanciát vállalnak és az esetleges szervizelés idejére ugyanolyan cserekészüléket adnak, mint az eredeti. A másik fontos értékesítési stratégiai elemnek megfelelően az ügyfeleket a lakóhelyükhöz minél közelebb sikerüljön a cégnek kiszolgálnia. Jelenleg az országban Budapesten kívül több, mint 150 viszonteladója van a Pannon GSM-nek. Veszprémben, Győrött és Debrecenben területi képviseletet tartanak fent. Szerviz e helyeken kívül még hat nagyvárosban működik.

Ami a készülékeket illeti, a vevők igényei is változóban vannak. Nagymihály László úgy látja, megmaradt ugyan egy réteg, amely továbbra is a legújabb, legkisebb és legjobb típusokat keresi, a többség azonban az olcsóbb, szerényebb kivitelű készülékekkel is megelégszik. Az ügyvezető szerint rohamos árcsökkenésre nemigen lehet számítani, inkább növekvő “tudású” készülékek megjelenése, s ezzel párhuzamosan a régebbi típusok eltűnése lesz a jellemző.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik