Csillagászati összegeket kérnek Indiában egy jegyért a Coldplay jövő évi koncertjére – írja a BBC.
A brit rockbanda 2025 szeptemberében háromszor is fellép majd Mumbaiban, ám több mint tízmillió ember próbált meg szerezni az összesen eladható, nagyjából 180 ezer darab jegyből.
Az online jegyértékesítés szeptember 29-én kezdődött, a jegyeket 2500 és 12 ezer rúpia (10 ezer és 50 ezer forint) közötti összegekért lehetett megvenni. A rajongók arra panaszkodnak, hogy az értékesítőfelület többször is összeomlott, a legtöbben pedig többórás virtuális sorban állás ellenére is jegy nélkül maradtak.
Sokan azzal vádolják a jegyeket értékesítő, BookMyShow (BMS) nevű céget, hogy összejátszik az üzérekkel, mert a másodlagos piacon már a hivatalos jegyeladás kezdete előtt felbukkantak a háromszoros, ötszörös áron kínált Coldplay-jegyek.
A BMS tagadja a vádakat, a rajongókat pedig arra kéri, hogy ne vegyenek ellenőrizetlen forrásból származó jegyeket, azok ugyanis hamisítványok is lehetnek. Bár Indiában törvény tiltja a jegyüzérkedést, a hatalmas kereslet miatt a másodlagos piac virágzik.
Dwayne Dias tervezőgrafikus azon szerencsések közé tartozik, akiknek sikerült legálisan jegyet szerezniük a BMS rendszerén keresztül. A jegyeit 6500 rúpiáért (kb. 27 ezer forintért) vette, de már megkeresték olyanok, akik akár 60 ezer rúpiát is (255 ezer forintot) is fizetnének neki egy jegyért.
A férfi azt mondja, gondolkodik rajta, hogy eladja a jegyeit, a befolyt összegből pedig a Coldplay dél-koreai koncertjére vesz jegyeket, a befolyt összeg ugyanis bőven fedezné az útiköltségeit, és megismerhetne egy idegen várost is. Diasnak, aki Szingapúrban volt már Coldplay-koncerten, biztonsági aggályai is vannak az indiai koncerttel kapcsolatban. Tart az indiai közönség fegyelmezetlenségétől és attól is, hogy káosz alakulhat ki majd a be- és kiengedésnél.