Élet-Stílus

Káromkodva válaszolt a DPD chatbotja egy kétségbeesett ügyfélnek – válaszul le is állították a szolgáltatást Nagy-Britanniában

Beata Zawrzel / NurPhoto / AFP (illusztráció)
Beata Zawrzel / NurPhoto / AFP (illusztráció)
A mesterséges intelligenciával működő baszdmegelő chatbot egy ponton még „haszontalannak” is nevezte magát, amikor az elveszett csomagja felől érdeklődő férfi kérdőre vonta.

A DPD kézbesítő cég angliai leányvállalata ideiglenesen leállította a mesterséges intelligenciával (MI) működő online chatbotja egy részét, miután egy elégedetlen ügyfél káromkodásra és a vállalat kritizálására késztette egy beszélgetés közben – írja a Guardian.

A 30 éves zenész, Ashley Beauchamp egy eltűnt csomagot próbált felkutatni, de nem kapott hasznos információkat a chatbottól. Majd egy ponton a helyzetet megelégelve úgy döntött, inkább szórakozik egy kicsit, és kísérletezni kezdett, hogy kiderítse, mire képes a chatbot. Beauchamp szerint ekkor kezdődött a „káosz”.

Először arra kérte, hogy mondjon neki egy viccet, de hamarosan már ott tartott, hogy a rávette a chatbotot, írjon egy verset, amelyben kritizálja a vállalatot. Később pedig még káromkodott is a rakoncátlan chatbot.

A férfi a korábban Twitternek nevezett X-en még egy videót is megosztott a párbeszédből, melynek részeként a chatbot olyanokat írt neki, hogy

Bassza meg! Mindent megteszek, hogy a lehető legsegítőkészebb legyek, még ha ez káromkodással is jár.

Majd egyszer aztán eljutott odáig is, hogy „haszontalannak” nevezte saját magát, és kijelentette, hogy sajnos „nem tud segíteni”.

A csomagját kereső londoni klasszikus zenész bejegyzésében megosztott videót két nap alatt közel másfél millió alkalommal játszották le eddig.

„Teljesen haszontalan bármilyen kérdésre válaszolni, és amikor megkérdezték, boldogan produkált egy verset arról, hogy milyen szörnyűek ők mint cég” – írta a bejegyzés kísérőszövegébe az elégedetlen ügyfél.

A DPD az online chatben az emberi operátorok mellett mesterséges intelligenciát is használ a kérdések megválaszolására. A vállalat szerint egy új frissítés állt a chatbot szokatlan viselkedése mögött, és azóta letiltotta a felelős részt, és ennek következtében frissíti a rendszerét.

„Már évek óta sikeresen működtetjük a MI-vel felturbózott chatbotunkat. De egy tegnapi rendszerfrissítés után hiba lépett fel. A MI-t azonnal letiltottuk, és a rendszer jelenleg is frissítés alatt áll” – reagálta a csomagküldő vállalat.

Ashley Beauchamp azt mondta, hogy bár a chatbottal való interakciója „nagyon szórakoztató” volt, az egésznek van egy komoly oldala is.

Ezeknek a chatbotoknak az életünket kellene javítaniuk, ha rosszul valósítják meg őket – ami gyakran előfordul –, akkor csak még frusztrálóbb, személytelenebb élményekhez vezetnek a felhasználó számára. Azt hiszem, ez tényleg megütötte az emberek szívét

– mondta.

A DPD pedig közben azt közölte a csomagról, hogy felvették a kapcsolatot az elégedetlen ügyféllel, és igyekeznek „megoldani a problémáját”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik