Egy brit pilóta csak a repülőgép földet érése után vette észre, hogy a másodpilótája a levegőben szívrohamot kapott. Mivel a pilóta a levegőben azt hitte, hogy a társa csak alvást színlel viccből, ezért a másodpilótának már nem tudták megmenteni az életét a BBC beszámolója szerint.
A tavaly júniusi tragédia után a légibaleseteket vizsgáló bizottság úgy döntött, komolyan foglalkoznak a Blackpool fölött történt incidenssel, így a részleteket csak most ismertették.
A kisrepülő mindkét utasa tapasztalt pilótának számított, sőt az áldozat még repülésoktató is volt. Így mindketten átestek a rendszeres kötelező rutinvizsgálatokon, melyeket a repülés feltételeként el kell végezni. Az 57 éves áldozat például négy hónappal a baleset előtt járt utoljára orvosi vizsgálaton. Ezzel kapcsolatban a vizsgálat arra a megállapításra jutott, hogy a jelenlegi orvosi vizsgálatok megfelelő minőségűek, de a kockázatokat „soha nem lehet nullára csökkenteni”.
A tragédiát túlélő pilóta azért kérte meg az áldozatot, hogy csatlakozzon hozzá, mert az időjárási viszonyok miatt a repülők csak két pilótával szállhattak fel a blackpooli repülőtérről.
A felszálláskor még normálisan beszélgettek, de amikor a túlélő visszaemlékezése után az áldozat hátrafordult, majd konstatálta, hogy „jól néz ki, nincs mögötted semmi”, és elindultak. Azonban ekkor a feje hátracsuklott, de a pilóta, aki jól ismerte az oktatót, azt hitte, hogy csak úgy tesz, mintha szundikálna.
Aztán ahogy elkezdett manőverezni a géppel, az eszméletét elvesztő oktató feje ráborult a vállára, de a pilóta még ekkor is azt gondolta, hogy minden rendben van, és folytatta a sétarepülést, miközben a barátja mellette haldoklott.
Végül akkor tudatosult a pilótában, hogy mekkora a baj, amikor letette a gépet, és segítséget is csak ekkor hívott.
A Polgári Légiközlekedési Hatóság orvosi részlege által végzett vizsgálat megállapította, hogy az oktató akut szívmegállásban halt meg. A hatóság a vizsgálat kapcsán azt is közölte, hogy rendszeresen felülvizsgálják az egészségügyi iránymutatásokat, de a repülés közbeni szívroham okozta balesetek alacsony száma nem indokolja, hogy a baleset miatt változtatásokat vezessenek be.