Élet-Stílus

Így védhetjük meg a kávé jövőjét

nespresso
nespresso
A Nespresso George Clooney szereplésével készült kampányában a klímaváltozás hatásai ellen tett erőfeszítésekre hívják fel a figyelmet. Az új, The Empty Cup (Az Üres Csésze) elnevezésű kampányban George Clooney, a Nespresso márka nagykövete egy üres kávéscsészét tart a kezében, annak a kockázatnak a szimbólumaként, amellyel világszerte rengeteg kávétermelő szembesül napjainkban.

A klímaváltozás negatív hatásai különösen érzékenyen érintik a szubtrópusi övezetet, ahol a kávét és kakaóbabot termesztik. A természet rendjét tiszteletben tartó regeneratív, azaz talajmegújító gazdálkodás lehet a kulcsa annak, hogy ellenállóbbá váljanak a közkedvelt kávéfajták.

A szélsőséges időjárási viszonyok nem kímélik a kávéültetvényeket: kiszáradó folyók, heves esőzések, emelkedő hőmérséklet, sőt bizonyos területeken akár hurrikánok is előfordulhatnak. A változó körülmények miatt vagy egy-egy ilyen környezeti katasztrófa esetén nemcsak a terméshozam, hanem a kávétermelő közösségek megélhetése is veszélybe kerül, amiből aztán nagyon nehéz talpra állniuk.

Márpedig a kávé hosszútávú, fenntartható termesztése szempontjából kulcsfontosságú, hogy a gazdálkodó közösségek képesek legyenek megóvni ültetvényeiket az erőteljes időjárási hatásoktól, és ezzel együtt az éghajlatváltozást kiváltó okok ellen is küzdjenek. A szén-dioxid kibocsátás közel egynegyede a mezőgazdaságból, az erdőgazdálkodásból és a föld használatával járó egyéb tevékenységekből ered. A klímaváltozás elleni küzdelem egyik legfontosabb lépése tehát az élelmiszertermelés módszereinek átalakítása.

Nespresso

Hogy ne legyen üres pár év múlva a reggeli kávéscsészénk

A Nespresso szakértői már 20 éve szorosan együttműködnek a kávétermelőkkel világszerte, hogy olyan gazdálkodási módszereket dolgozzanak ki közösen, amelyek megóvják és hosszútávon is biztosítják a kávé jövőjét. A 2003-ban, az Esőerdő Szövetséggel közösen elindított Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program célja, hogy fokozza a kávéfarmokon a termés minőségét és mennyiségét, miközben védi a környezetet és javítja a termelők és közösségeik életminőségét.

Nespresso

A kávégazdaságok felvirágoztatása az úgynevezett regeneratív szemléleten alapul, amely nem csupán csökkenti a globális agrár-élelmiszeripar szén-dioxid kibocsátását, hanem a természet öngyógyító hatását kihasználva ellenállóbbá teszi a termőföldeket az éghajlatváltozás hatásaival szemben. A talajmegújító gyakorlatok a kimerült földet állítják helyre, változatos növények, fák telepítésével, organikus trágyával, sokszoros vetésforgóval, adott esetben irányított legeltetéssel. 2014 óta a Nespresso több mint 6 millió fát telepített a kávétermő vidékeken, ezzel növelve a szén-dioxidot elnyelő felületek mennyiségét. A fenti gyakorlatok segítségével természetesen visszaállítható a talaj széntartalma, ezáltal ellenállóbbá válnak a növények, és az egész kávéfarm működése.

nespresso

Erről szól a Nespresso The Empty Cup nevű kampánya is, amelyet nemrég a kávé világnapja alkalmából mutattak be George Clooney főszereplésével. A márka nagykövete az immár védjegyének számító Nespresso kávé helyett üres kávéscsészével állt a kamera elé, hogy ezzel a szimbolikus gesztussal hívja fel a figyelmet a kávé megmentéséért tett erőfeszítésekre.

További információk arról, hogy mi mindent tesz a Nespresso a kávétermő vidékeken a klímaváltozás hatásai ellen, az alábbi linken olvashatók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik