Sokan azt gondolják M&M’s tulajdonképpen csak annyit jelent, hogy „mmm”, mármint ahogy jelezzük, ha valami nagyon finom, pedig közel sincs így, ennél sokkal érdekesebb története van – írja a Mirror.
Az édességet 1941-ben találták fel az Egyesült Államokban a katonaságnak kis, könnyen szállítható nassolnivalónként, miután a társalapító, Forrest Mars Sr. az 1930-as években, a spanyol polgárháború idején azt látta, hogy a brit katonák kis cukormázas csokoládékat esznek, mert az nehezebben olvad el, mint az ő Mars szelete.
A Mars Incorporated alapítójának, Frank C. Marsnak a fia, Forrest Marstól azt várták, hogy átvegye a családi vállalkozást apjától, de egy vita miatt Angliába költözött előbb, majd csak utána tért vissza az USA-ba, hogy beüljön apja helyére. Forrest Mars itt szabadalom alá helyezte a csokoládéi előállítását, és mivel nem volt elégedett azzal, hogy vitte a céget apja, egy partnert is keresett maga mellé.
Ez a partner nem let más, mint a cukrász üzletember, Bruce Murrie, akinek az apjának, William Murrie-nek a cégét szintén nem kell bemutatni, ő volt a Hershey elnöke. De mint a kisebbik Mars, az ifjabb Murrie sem értett egyet apja üzlettel kapcsolatos elképzeléseivel és több innovációt szorgalmazott.
Forrest Mars Bruce Murrie-nek 20 százalékos részesedést ajánlott fel a terméknél, cserébe viszont a szükséges erőforrások folyamatos ellátását várta el, ugyanis a világháború után cukor- és csokoládéhiány lépett fel.
Az 1950-es években akkora népszerűsége lett az édességnek, hogy elkezdték utánozni, ekkor került rá a bogyókra az „M” betű, hogy megkülönböztessék a többitől, és azt a szlogent találták ki ehhez:
Keresd az M-et minden darabon!