Hazaértünk 23 órával később úgy, hogy 4 ezer dollár ment a kukába és a vakációnknak vége
– nyilatkozta a kanadai CTV Newsnak egy családanya, April Kendell. 4000 kanadai dollár most 1,2 millió forintot ér.
Calgaryból az újfundlandi Deer Lake-be akart utazni párjával és két – egy 12 és egy 14 éves – gyerekével, hogy ott meglátogassák a családtagjaikat, akikkel nem találkoztak három éve.
Calgaryból Torontóba tartó járattal mentek, onnan lett volna csatlakozás Deep Lake-be, de az eredetileg csütörtök reggel 7-kor induló gép csak 10:45-kor szállt fel. Tartottak attól, hogy így lemaradnak a csatlakozásról, már csak azért is, mert a következő gép csak szombaton indult Újfundlandba.
A légiutas-kísérők próbálták nyugtatgatni a családot, hogy ne aggódjanak, a WestJet, a légitársaságuk, nem engedi felszállni a másik gépet, míg a család át nem száll rá, de miután vettek Wi-Fi-hozzáférést látták, a repülő Deep Lake felé már el is indult.
Torontóban egy ügyfélszolgálati pulthoz terelték őket, ahogy a csatlakozását lekéső többi utast is. 5,5 órát vártak itt, közben a Twitterről tudták meg, hogy a WestJetnél egy informatikai probléma miatt száz járatuk is késett.
Végül a család sorra került, ahol azzal szembesítették őket, hogy mivel nem a légitársaság hibája a késedelem, hanem az informatikájukért felelős cégé, ezért a napok múlva induló gépig se szállást, se étkezési utalványt nem tudnak nekik biztosítani.
Akkor megkérdezték, hogy akkor esetleg át tudják-e cserélni a jegyüket Ottawába, ott is élnek rokonok, mire azt a választ kapták, hogy csak extra díjazás ellenében.
Az egyetlen esélye Kendelléknek az volt, hogy ne kelljen plusz költségekbe verni magukat, hogy visszautaznak Calgaryba.
Jobb lett volna, ha valaki az utcán kirabol, mert akkor legalább nem kínoztak volna egy napon át
– mondta az anya, aki az eset után három napig sírt.