A 63 éves múltra visszatekintő Barbie játékfigurák legújabb generációját az elfogadás és a sokszínűség szellemében dobja piacra a babákat gyártó Mattel.
A márka első hallókészülékkel rendelkező Barbiejának megalkotásától kezdve a vitiligo bőrbetegséggel küzdő Ken babáig, a 2022-es Fashionista termékcsalád (…) segíteni fog a gyerekeknek, hogy »lássák magukat visszatükröződni«
– idézi a cég Barbie babákért felelős globális vezetője, Lisa McKnight által kiadott egy sajtóközleményt a CNN.
A közlemény hangsúlyozza: arra kell bátorítani a gyerekeket, hogy olyan babákkal játsszanak, amelyek nem hasonlítanak rájuk, mert az segíthet nekik „megérteni és ünnepelni az elfogadás fontosságát”.
A hallókészülékkel ellátott Barbie esetében az oktatási audiológia vezető szakemberének számító Dr. Jen Richardson segítségét kérték, hogy pontosan tudják imitálni a fül mögötti készülékeket. Richardson szerint a lófarkas Barbie a dögös rózsaszín hallókészülékkel kiegészítve inspirálhatja azokat, akik halláskárosodással küzdenek.
Túlzottan izgatott vagyok, hogy a fiatal pácienseim egy olyan babát láthatnak, és játszhatnak is vele, ami úgy néz ki, mint ők
– fogalmazott a szakember a közleményben.
Az elmúlt évtizedekben nagy változáson ment át a Barbie babák sztereotipikus testalkata. Például megjelentek a kisebb mellű és teltebb Barbie babák, és a Ken babákból is gyártanak már egy ideje kevésbé kigyúrt változatokat.
2019-ben kiadtak egy szőke, kék szemű, kerekesszékes Barbie-t és egy barna, lábprotézissel ellátott babát is. 2020-ban a cég bemutatott egy fekete bőrű Barbie-t, ami a vitiligo nevű bőrbetegséggel rendelkezik – a cég szerint abban az évben ez lett az egyik legkelendőbb baba a Fashionista vonalból az Egyesült Államokban.