Több nagy áruházláncban is megkezdték annak a rendszernek a tesztelését, amely magától megállapítja, hogy a vásárló hány éves – írja a BBC.
A lap szerint az a cél, megakadályozni, hogy a fiatalok alkoholt vásároljanak. Ha a vásárlók beleegyeznek, a rendszer egy névtelen adatbázisból megállapítja a korukat.
Ha a rendszer 25 éven alulinak ítéli meg a vásárlót, akkor jelzést küld egy alkalmazottnak, hogy ellenőrizze az illető személyi igazolványát.
Az Asda, a Co-op és a Morrisons néhány üzletében már használják a technológiát, de egy londoni Aldiban is alkalmazzák.
A technológiát a Yoti dolgozta ki.
A cég vezérigazgatója szerint így felgyorsulhat a vásárlás, hisz nem kell megvárni, amíg odaér egy alkalmazott az önkiszolgáló kasszához, leellenőrzi a vásárló korát és jóváhagyja a vásárlást.
Robin Tombs elmondta, hogy nem egy arcfelismerő rendszerről van szó, a technológia csak a vásárló korát határozza meg, és az elkészült képet rögtön törlik is.
A vezérigazgató szerint a szoftver 2,2 éves pontossággal határozza meg az emberek korát, de a 16-20 éves korosztály esetében 1,5 éven belül van a hibahatár.