A korábban egy budapesti egységgel is rendelkező, alulöltözött pincérnőiről híres Hooters étteremlánc lecserélte az eddig is sokakat megbotránkoztató egyenruhát, amit a pincérnőiknek kellett viselniük. Az új uniformis nadrágját ugyanis közülük többen is túlzásnak érezték.
A felháborodásukat bemutató, TikTokra feltöltött videóknak azonban meg lett az eredménye: a cég vezetése úgy döntött, az alkalmazottakra bízza, hogy az új, feszülős alsót hajlandóak-e elfogadni munkaruhának, vagy maradnak a réginél – írja a Business Insider.
A Hooters of America szóvivője szerint az alkalmazottaknak mostantól lehetőségük lesz választani az új rövidnadrágok – amelyek egyesek szerint „olyanok, mint az alsónemű” – és az eredeti hosszabb rövidnadrágok között.
Mivel továbbra is figyelünk és frissítjük a Hooters-lányok imázsát, tisztázzuk, hogy lehetőségük van választani a hagyományos vagy az új egyenruhák közül. (…) Ők határozhatják meg, hogy melyik rövidnadrág stílusa illik leginkább a testalkatukhoz és a személyes imázsukhoz
– írta a cég szóvivője az Insidernek küldött emailben.
A bejelentéssel a cég pár gyorsan népszerűvé váló múlt heti TikTok-videóra reagált, amelyekben az alkalmazottak a rövidnadrágok ellen szólaltak fel. A Hooterst 1983-as alapítása óta rengeteg kritika éri a nők szexualizálása és lealacsonyítása miatt, a mostani csak egy újabb ilyen a sorban.
„Szóval a Hooters új bugyit kapott. Mármint rövidnadrágot” – írta egy pincérnő a videójához, amiben megmutatta a munkahelyén, milyen is az új uniformis. „Szeretem a munkámat, de nem szeretem, ha alsónadrágban kell dolgoznom” – írta egy másik a klipjéhez, amiben a kezében fogva mutatta be a régi és új nadrág közötti különbséget.
Egy harmadik Hooters-lány pedig azt is prezentálta, mi a különbség a két rövidnadrág között, ha felveszi őket.
@ggnguyen Reply to @holymonce8 is this what y’all wanted ? LMAO
♬ SZAS VERSE KISS ME MORE - ✨ SZA FANPAGE ✨
A Hooters of America közleményében azt írta, hogy „nagyra értékeli a pozitív és negatív visszajelzéseket a tetoválásokra, ékszerekre, körmökre, frizurákra, valamint az új egyenruhára – többek között új felsőfazonokra, rövidnadrágokra és zoknikra – vonatkozó alkalmazkodóbb és befogadóbb arculati politikára vonatkozóan”.
A cég visszakozása beilleszkedik abba a trendbe, hogy a kiskereskedelmi alkalmazottak a közösségi médiában adnak hangot sérelmeiknek, és jobb munkakörülményeket követelnek. Az elmúlt hónapokban a Starbuckstól az Apple-ig több vállalat alkalmazottai is a közösségi platformokhoz fordultak, hogy felhívják a figyelmet a munkahelyi problémáikra – írja a lap.
A Hooters of America, a Hooters éttermek franchise-adója és üzemeltetője 42 államban és 29 országban több mint 420 franchise-helyet üzemeltet. További 25 hely tartozik az Original Hooters Grouphoz, amely hasonló márkajelzést használ, de nem vett részt az egyenruha megváltoztatásában.
A szóvivő szerint a rövidnadrág „a Hooters-lányokkal való együttműködés eredménye, és már hónapok óta viselik több texasi étteremben, elsöprően pozitív visszajelzésekkel”. A kiválasztott texasi helyszíneken való debütálás óta az új rövidnadrágokat más államokban is bevezették.
A TikTokon néhány olyan munkatárs is akadt, aki megvédte az új rövidnadrágot. Egyikük azt állította, hogy „sokkal több pénzt” keresett, amíg azt viselte, egy másik pedig azt, hogy „megszállottja” a rövidnadrágnak.
Míg egy harmadik azt a kérdést tette fel: „Én vagyok az egyetlen Hootie, aki szereti az új rövidnadrágot???”