Nagypál Orsi a napokban a Pride fesztivál nyitóbeszédében comingoutolt, ennek kapcsán készített vele interjút Veiszer Alinda. A beszélgetés során a rendező a Telex szemléje szerint többek közt arról beszélt, hogy onnantól, hogy elvállalta a beszédet, világos volt, hogy nem fog tudni többesszám első személyben beszélni, így onnantól, „ha tetszik, ha nem”, ez a nyilvános coming outja.
A nemrég elfogadott melegellenes törvény kapcsán elmondta, egyelőre nem fokozódott a veszélyérzete, de igyekszik távol tartani magát ettől. A rendező arról is beszélt, hogy mindig is tudta, hogy leszbikus, mint ahogy egy heteroszexuális is mindig tudja, hogy az, csak akkor kezdett el elgondolkodni ezen gyerekkorában, amikor rájött, hogy a többség nem ilyen.
Elmondása szerint kezdetben információkat keresett, hogy „ez mi, mit lehet csinálni”, és ebben az akkori közösségnek minden olyan könyv és film, amiben szerepel leszbikus kapcsolat, óriási segítséget jelentett.
A rendező kételkedik abban, hogy a valódi szándék az lenne, amit a törvény szövege tartalmaz, szerinte inkább a botrány, az ellenzék megosztása volt a cél.
Nagypál Orsi Nyitva című filmjében két nő, míg a Kaméleonban két férfi jön össze, ám amíg az előbbi simán átment, utóbbinál volt felhördülés a mozikban. A rendező szerint viszont ez nem az emberek hibája, a különbség csak annak szól, hogy
mit szoktál meg, mi az amit láttál már? Férfiakat soha nem látsz együtt, nőknél meg konkrétan fizetnek azért az emberek, hogy lássák egymást kielégíteni, mondjuk egy peepshow-ban. Ha többször látnál férfiakat, hozzászoknál.