A hét elején a semmiből a feje tetejére állt egy rövid időre a futballvilág, amikor Európa legnagyobb futballklubjai közül 12 bejelentette, hogy hátat fordítanak az Európai Labdarúgó Szövetségnek (UEFA) és megalapítják a saját zárt Szuperligájukat.
A történtek hatására cikkek és elemzések tucatjai születtek, a 24.hu-n is több ízben foglalkoztunk azzal, hogy megszűnt létezni a futball, abban a formában legalábbis biztos, amit eddig ismertünk.
Aztán a népharag hamar elsöpörte a kezdeményezést, az UEFA pedig gyorsan talált pár milliárd eurót, aminek hála meg tudott állapodni a legtöbb renitens klubbal, így hiába nyilatkozott hétfőn még önbizalomtól duzzadva Florentino Perez, a Real Madrid és a Szuperliga elnöke, kedden már el is bukott a történet. Egyelőre legalábbis.
A Szuperligát és a szakadár klubokat rengeteg kritika és élcelődés érte az elmúlt napokban, most azonban nem várt helyről is érkezett a pofon. Nem más szállt be ugyanis a gúnyolódásba, mint a Heineken, ami indulása óta a Bajnokok Ligája egyik legismertebb és legelkötelezettebb szponzora, azé a sorozaté, amit a klubok hátragyani szándékoztak.
A sörgyártó a hivatalos Twitter-oldalára pakolt ki egy képet, amellyel a felelős alkoholfogyasztásra szeretné felhívni a figyelmet. A jól megszokott „Ne igyál és vezess egyszerre” figyelmeztetés helyett viszont ezúttal azt írták,
Ne igyál és indíts ligát
Fogyaszd a Heinekent felelősséggel
Proud sponsors of the UEFA @ChampionsLeague since 1994. #BetterTogether pic.twitter.com/LPzV3D9bsd
— Heineken® UK (@Heineken_UK) April 21, 2021
A 12 renitens klub közül egyébként még hárman (Chelsea, Manchester City, Real Madrid) is versenyben vannak a Bajnokok Ligája idei kiírásában, a sorozat elődöntőinek első meccseit a jövő héten rendezik.