A gyorséttermek számára nagyon fontos, hogy legyen egy jó, megjegyezhető, sokat idézhető szlogenjük, ami alapján be lehet azonosítani őket a cégnév kimondása nélkül is. A McDonald’s-nak ilyen az „I’m Lovin’ It”, ami nagyjából annyit tesz: imádom. A KFC-nek legalább ennyire ikonikus jelmondata a Finger-lickin good, amit magyarra nagyjából ínycsiklandónak fordítanak, vagy legalábbis a hazai KFC elég sokat használja ezt a kifejezést szlogenként.
Ez a szlogen egyébként rendkívül népszerű volt az elmúlt évtizedekben, ám a mostanában kirobbant koronavírus, mint mindent, ezt a helyzetet is megváltoztatta. Az Egyesült Királyságban a gyorsétterem kénytelen volt szüneteltetni az egyik ujjnyalogatós kampányát, mert az emberek az ujjnyalogatásról már nem a finom rántott csirkére asszociáltak, hanem a vírusra, a fertőzésre és a veszélyre.
Ez a példa tökéletesen mutatja meg, hogy a koronavírus hogyan alakíthatja át a közízlést és ezáltal a reklámpiacot.